Wedstrijdverslag Dess 2 – Grashoppers 3

Zondag 26 februari 2012

-Hieronder een oproep aan de spelers van de selectie-

Op voorhand verwachtte ik deze zondag een zware pot; Grashoppers uit, kregen we een pak slaag van maarliefst 0-7 voor onze kiezen. Wel was ons nadeel dat er op, voor ons oneigen, kunstgras gespeeld werd. Ook miste het 1e deze week een aantal spelers, dus dan weet je dat er ook vanuit het 2e elftal een aantal mannen zullen doorschuiven. Ik zag de bui al hangen..

Dit doorschuiven is dus een ontwikkeling waarvan, vooral bij kleine clubs, niet iedereen altijd even blij wordt; Soms zul je bijvoorbeeld een Bartels moeten missen omdat Nico geblesseerd raakt tijdens de training. Niks aan te doen en toch eigenlijk ook weer een geweldig stukje inzet van zo’n ‘oldtimer’ nadat hij heeft aangegeven rustig in het 2e te willen spelen.
Je ziet goede voetballers op krachten komen bij het 2e elftal na bijvoorbeeld een blessure om zich vervolgens, wanneer het loopvermogen weer terug is en de eerste goal gemaakt is, weer bij het 1e elftal aan te sluiten. Je ziet een aantal veelbelovende A-junioren mee trainen met de selectie waarvan je weet dat dit ‘talent’ waarschijnlijk het 2e elftal zal overslaan.

Begrijp me niet verkeerd, dit soort doorschuivingen zijn allemaal niet erg. Uiteraard wil/moet je als club zijnde een zo sterk mogelijk 1e elftal presenteren. Gevreesd worden door rivalen uit de omgeving en daardoor net weer ff makkelijker talent aan kunnen trekken. Wedstrijden winnen, publiek trekken, sponsors aantrekken en vanuit de jeugd het hele cirkeltje, met alle plezier die erbij komt, in stand houden.

Het soort doorschuivingen waar ik het over heb en waarvan iedereen minder blij wordt zijn die uit armoe door laksheid. Bijvoorbeeld een speler die met al zijn kwaliteit op de bank zit omdat hij niet is wezen trainen of zelfs niet de moeite heeft genomen om even afbericht te geven. Waardoor er dan weer aanspraak moet worden gemaakt op bijvoorbeeld een Boogie die bij het 2e zeer gewaardeerd wordt. (Boogie speelt zelf het liefst ook bij het 1e, maar het is maar even een voorbeeld) Een heel team dat er dus op zondag minder sterk voorstaat omdat er weer is iemand heeft vergeten af te bellen.

We moeten er als graag voetballende gasten toch voor kunnen zorgen dat we van dit soort doorschuivingen geen last meer van hebben..?
Woon je in Amsterdam of ver weg, en denk je maar 1x te kunnen trainen geef dat dan op voorhand aan en sms naar de trainer als je niet kan trainen. Ben je moe na je werk en kom je een keer niet, sms dan de trainer. Wil je ‘meer’ voetballen bij het 2e omdat je bij het 1e niet tot je recht komt? Geef dit dan aan.

Onze trainer maakt, terecht, ‘van zijn hart geen moordkuil’. Dus hij vraagt gewoon waarom niemand weet waar Pietertje is. Als jullie niks laten weten, weten wij ook niks, is de trainer weer teleurgesteld dat jullie er niet zijn zonder afbericht en dat wij dit zo makkelijk accepteren. Wordt je uiteindelijk op zondag wissel gezet en zijn lagere teams door ‘doorschuivingen’ weer zwakker en verliest uiteindelijk iedereen. Nog niet eens gesproken over degenen die ervoor moeten zorgen dat er bij elk team genoeg man staat op zondag.

– Maak je intenties op voorhand duidelijk en hou je eraan!
– Als je niet kan trainen bel dan af! (Het nummer van de trainer staat achterin dit mooie blaadje)

De wedstrijd

Opstelling:

A) – Sjaak, Matthijs, Eric, Patrick, Niek
M) – Michel, Jelle, Victor, Björn
V) – Vincent, Jouke
W) – Jelle jr, Dirk, Kevin

– Blij verrast was ik om de gezichten van Jouke en Vincent Vermeulen aan te treffen in de kleedkamer. Lang leve de reserveleden!
– Een hard bevochten 0-0 ruststand. Kansen over en weer maar nog geen treffers.
– Dirk, al vanaf 10:00 aanwezig deed de 2e helft ook mee daar het 1e was afgelast.
– Kevin kwam erin voor Jouke, die alles gegeven had! Top!
– Matthijs speelde ruim 60 minuten op linksback! Restecp!
– Jelle Kleinsma kwam erin voor matthijs. (Bedankt weer man!)
– Eric Admiraal speelde een dijk van een wedstrijd als laatste man.
– De 1-0 was van de Verhoef 2012 na het breed leggen van The ‘chairman’ Vincent Vermeulen.
– De 2-0 was een allesverwoestend schot in de rechterhoek van NRC-Niek. Een hele dikke goal!!
– Verder nog een kopbal van Dirk op de lat en nog wat kansen op 3-0.
– Overige ook allemaal weer bedankt! Keihard gevochten en verdiend gewonnen!

Tot op de training of a.s. zondag!