Van de Voorzitter

Beste lezers,

De zomervakantie zit er voor de meeste mensen weer op, de scholen zijn zelfs weer begonnen en op de dag dat ik dit stukje schrijf (maandag 18 augustus), lijkt het er sterk op dat de herfst reeds zijn intrede heeft gedaan.

Afgelopen week begon voor het bestuur weer het voorbereidende werk op het nieuwe voetbalseizoen 2014/ 2015 met een uitgebreide bestuursvergadering en jl. zaterdag was er een klussendag voor alle leden gepland. Helaas was wederom de constatering dat er niet veel leden aanwezig waren en daarom des te meer hulde voor de mensen die er wel waren. Natuurlijk is een zaterdag voor sommige een werkdag, maar als dan ook nog de volledige jeugd het af laat weten? Maar goed, dit gezegd hebbende en even doorgaan op diezelfde jeugd; op vrijdag 22 augustus is er een bijeenkomst gepland voor alle jeugdtrainers en coaches. Op zaterdag 6 september is het Gemeente Medemblik toernooi voor de F1, de E1 en de ME1 en op maandag 15 september staat een instructie voor jeugdscheidsrechters gepland.

Het verbaasd mij elke keer, die vrijwilligers, die hebben de afgelopen tijd ook niet stilgezeten. Dat kan eigenlijk ook niet, want er is altijd wel wat te doen rondom onze velden, maar toch. Neem bijvoorbeeld de velden, die liggen er toch weer prachtig bij? Maar wat dacht u van de container bij de weg zetten, de goederenstroom, biervoorraad, het clubblad, het oud papier, de schoonmaak etc. etc. alles lijkt zo vanzelfsprekend, maar dat is het niet. Hartelijk, hartelijk dank hiervoor.

Echter, het bestuur heeft de afgelopen maanden ook niet achterover geleund;

Zo regelde Marcel mede de Koningdag, was Afra weer zeer druk met de voetbalweek, is Jan Peter deze zomer bezig geweest met het kietelen van de sponsoren en was daardoor een graag geziene klant bij de kledingleverancier, hadden Charlotte & Marleen een uitdaging met onze algehele ledenadministratie en hebben Cor en ik een gesprek gehad met de gemeente Medemblik over o.a. het in zeer slechte staat verkerende hekwerk rondom het A-veld, de veel te hoge bosschages bij de parkeerplaatsen en de defecte lantaarnpaal op het terrein nabij de uitgang. Het blijkt ook voor de gemeente op dit ogenblik lastig, om echte toezeggingen te doen. Dit vanwege de forse bezuinigingen.

We moeten dus nog even wachten dat ons hekwerk wordt verbetert, want voor vervanging is écht geen geld. De bosschages worden wel aankomende winter aangepakt en de straat verlichting mogen we ditmaal helemaal zelf bekostigen. Dit laatste kost ong. 400 euro, echter we vinden het van doorslaggevend belang, dat een ieder na de training veilig richting kleedkamer of huis kan gaan. Dan kunnen de 12x 500 Watt lampen ook eerder uit en hebben we de kosten snel terugverdiend.

Over kosten gesproken; het opknappen van de kleedkamers is verkozen boven de aanschaf van een kunstgras trapveldje (boardingveldje). Er is besloten om dit nog een jaartje uit te stellen om zo goed door te kunnen sparen. Der vereniging kan dan volgend jaar inschrijven en meedoen met de muntenaktie bij meneer DEEN, dit genereerd ook weer geld. Het kunstgras boardingveldje komt er dus uiteindelijk wel. Planning is nu medio 2015.

Mijn vraag aan de leden of er interesse is voor het opzetten van een ‘zaalvoetbaltak’ is een beetje blijven hangen. Wederom doe ik dan hierbij de oproep om een bestuurslid even aan te spreken of hier voor het seizoen 2015/2016 interesse voor is. De Bloesem in Wognum zou dan bijvoorbeeld een mooie zaal -en thuis locatie zijn. Wordt vervolgd.

Medio oktober staat weer de jaarlijkse algemene ledenvergadering (JALV) gepland. In de komende Odessa vind u alvast de jaarvergadering 2013 notulen en het licht gewijzigde huishoudelijk reglement (HHR). Zodat u alles op uw gemak kan doorlezen en zo uitermate voorbereid aanwezig kan zijn op de JALV op vrijdag 17 oktober.

Voordat ik dit stukje ga beëindigen, wil ik u allen oproepen op vooral aanwezig te zijn bij de eerste thuiswedstrijd van de Heren 1 op zondag 7 september. Waarom dan? Welnu, ons eerste elftal heeft zichzelf afgelopen seizoen (zonder dat zij & wij het wisten), in de prijzen gevoetbald! Daarom zijn op die zondag ook de kranten uitgenodigd om hiervan een verslag te schrijven. En mocht ‘huis fotograaf’ Ton Koek vrij zijn, wil ik hem hierbij van harte uitnodigen om deze gebeurtenis digitaal vast te leggen.

De uitreiking van deze prijs zal rond de klok van 13:30uur (vlak voor de warming-up) plaatsvinden nabij de bestuurskamer.

Tot besluit wil ik de leiders van alle elftallen en/of teams oproepen om ook dit seizoen  vooral kopij aan te blijven leveren bij Jan & Eveline Keeman. Maak een lijstje van alle spelers en laat iedereen om beurten een stukje schrijven voor de Odessa. Tenzij er natuurlijk poëten, schrijvers en dichters in het team zijn die elke week wat willen schrijven, dan zou ik die natuurlijk niet tegenhouden. Maak er in elk geval allemaal weer een leuke, sportieve en vooral gezellige competitie van.

Tot ziens op de velden!

Johnny Jacobs