Van de Voorzitter

Beste lezers,

In het lopende jaar 2014 zijn we inmiddels alweer beland in de derde week van februari en hebben we als sportvereniging weer de nodige evenementen achter de rug. Uiteraard begon het allereerst met de bere gezellige nieuwjaarsreceptie, eind januari volgde de vrijwilligers-en sponsoravond, die (mag ik nu wel zeggen) ook zeer geslaagd was te noemen. Hulde voor alle vrijwilligers welke op die avond nog eens extra lieten zien, dat zij (zelfs op hun ‘eigen avond’) het geen probleem vonden om wederom de handen uit de mouwen steken. Ik blijf mij daar toch elke keer positief over verbazen, over zoveel clubliefde en dat allemaal alsof het de normaalste zaak ter wereld is! Persoonlijk had ik op ietwat meer sponsors gerekend (en misschien ook wel gehoopt) omdat deze avond ook zeker voor hen was. Aan de consumptieprijs kon het dit keer niet liggen, het was namelijk voor al deze fantastische mensen gratis. Als onze grote dank voor alle hulp voor de vereniging.

Wat hadden we voor al deze mensen in petto? Een ontvangst vanaf de klok van 17:00uur tot 18:00uur met een glaasje champagne (of iets wat daar sterk op lijkt), vervolgens een keuzemenu stamppot boerenkool, zuurkool, macaroni of chili con Korver. (Alleen het laatste heeft te maken met de originele maker, de beide Kool niet).

cupcakes by Maricel

cupcakes van Maricel

Na deze hoofdmaaltijd werd het tijd om bij de dames alle witte iPhones uit te wisselen en maakten we ons op voor het nagerecht, koffie/ thee met zeer speciale cupcakes. Om het niet te laat te maken voor ons aanwezige ere-lid Gerrit Visser met zijn lieve partner Frieda en oud lid Jan Visser die ook aanwezig was, werd er na een korte toespraak, direct over gegaan op de spelletjesavond. Dit duurde tot 23:59uur en in het laatste half uur werd de boel weer redelijk netjes aan kant gemaakt en schoon opgeleverd.

Maar dan, de klapper voor beide dorpen; op zaterdag 15 februari werd de 10e editie van de dorpsveiling georganiseerd in de gymzaal van het dorpshuis de Vang. Vanaf 19:30uur begon de zaal langzaam vol te lopen en zeker in het eerste uur werden er zeer goede zaken gedaan door de talrijke aanwezigen.

een van de 'vliegende vlinders' op weg naar een koper

één van de ‘vliegende vlinders’ op weg naar een koper

Tevens was er scherp toezicht door notaris Aad Overtoom, die ons af en toe met een luide bel-slag weer tot de orde riep (Het kan ook best zijn, dat dit voor een extra prijs was…) En de enthousiaste veilingmeester Menno Haakma (die nog even snel ‘undercover’ in de leer was geweest in een naburig dorp waar ook een veiling werd georganiseerd) begon van kiet af aan met snelle biedingen rap de kavels af te lopen. Dat betekende om 21:30uur een ruime 7.000 euro in kas en toen waren we met de kavels pas op de helft. Omgerekend zouden we dan op ongeveer op een eindtotaal van 14.000euro uitkomen.

Ook Vz Claus Ursem van 't Ploetertje kijkt tevreden

Ook Vz Claus Ursem van ‘t Ploetertje kijkt tevreden rond

Maar u kent wellicht het oud Hollandse spreekwoord; “als de drank is in de man, is de wijsheid in de kan”, dus nadat de tap open ging, bleken er her en der toch meer muntjes in de diverse portemonnees te zitten. Met een eindsprint die uiteindelijk een super eindopbrengst opleverde (die in elk geval mijn verwachtingen overtrof) van ongeveer 22.630 euro gezamenlijk voor beide verenigingen!

Ik wil daarom namens het bestuur van de s.v. DESS (en wellicht ook namens ’t Ploetertje) niet alleen het veilingcomité, ‘de vliegende vlinders’, dorpshuis de Vang, veilingmeester Menno Haakma, notaris Aad Overtoom, alle overige sponsoren & betrokkenen, ook U uit de gemeenschappen Sijbekarspel & Benningbroek en mensen uit de andere windstreken die hieraan meegeholpen hebben, hartelijk dank zeggen! Dankzij uw toewijding, giften en steun kan niet alleen onze sportvereniging DESS, maar ook zwembad ’t Ploetertje blijven bestaan en daar zijn wij u bijzonder dankbaar voor! Chapeau!

Johnny Jacobs