Van de Voorzitter

Beste lezers,

Trots, ja dat ben ik zeker! Trots als een pauw op onze voetbaldames die het voor elkaar hebben gekregen om het eerste elftal van DESS te zijn, welke kampioen is geworden van het seizoen 2013-2014. Afgelopen zondag stond de wedstrijd DESS Da 2 – VVW Da 1 o.l.v. Jan Kok op het programma. Een gelijkspel zou eigenlijk al volstaan om het kampioenschap binnen te harken, maar bij volle winst was de ploeg van Jelle van IJperen & Ruben Guldenaar helemaal nooit meer in te halen, dus daar werd het vizier op vastgezet.

Banner da2

Het geduld werd voor de talrijke aanwezigen toch nog even op de proef gesteld (het bleef best lang 0-0 of leek dat zo), maar nadat Da2 eenmaal het eerste doelpunt gescoord had, gingen andere doelpunten als de kenmerkende warme broodjes over de toonbank. De beide sponsoren van Da2 (Aad Overtoom/& Partners en Sandra de Waart/ Noctiluca consulting) waren dan ook zeer verguld, want ‘hun’ dames wonnen uiteindelijk met 5-1. Het kampioenschap was een feit!

dames 2 kampioen

Na de wedstrijd werden de dolgelukkige dames dan ook met veel champagne overgoten en mocht aanvoerder Tessa Bos uit handen van sponsor Sandra de kampioensschaal in ontvangst nemen. Zij had verder nog een mooie verrassing; samen met de sponsor op stap naar een leuk evenement. Daarnaast had de vaste lijnrechter Jan Peter Bos ook nog wat geregeld, een heuse kampioenstaart. Deze werd na de wedstrijd geheel in stijl verorbert, en zo kwam voor iedereen een fantastische leuke middag tot een mooi einde.

kampioenstaart da2

Verder ben ik hier en daar mijn licht aan het opsteken voor een wellicht nieuw op te richten zaalafdeling binnen de sportvereniging DESS. Niet alleen omdat ik zaalvoetbal scheidsrechter ben, maar ook omdat ik denk dat je als zaalvoetbalspeler nog meer aan je techniek moet schaven om goed te spelen en dus een completere speler wordt. Over het hoe, wat, waar en wanneer, laat ik binnenkort weten, maar dat er binnen de vereniging animo voor is, heb ik al mogen ontdekken.

En jawel, ik ben zeer tevreden over hoe de Heren 1 dit seizoen presteert. De integratie met de A en soms ook wat B-junioren met de seniorenselectie is goed gelukt, dit dankzij intensieve inzet van hoofdtrainer Ruud Wiersma met zijn assistent Ron de Boer en 2e trainer Marcel Reus. Er is nl. best een goede lichting opgestaan waar (als men een beetje meer kan komen trainen), veel meer uit te halen valt. De 12 gele kaarten die er dit seizoen bij He1 zijn gevallen, zijn er beduidend minder dan het afgelopen seizoen en ook dat stemt tot lichte tevredenheid. Want een gele kaart voor aanmerkingen op de leiding is nog altijd een hele ‘dure’. Accepteer de genomen beslissing, draai je om en loop gewoon weg. Je zult zien dat je dan minder uit je concentratie bent en beter blijft voetballen.

Ik wens u allen alvast hele fijne paasdagen toe!

Johnny Jacobs