Van de voorzitter

Halverwege het seizoen is het gebruikelijk dat er even teruggekeken wordt hoe het de afgelopen maanden met de s.v. DESS is vergaan en dan met name op voetbal- en bestuursgebied.
Om te beginnen met het laatste, ik kan u zeggen dat deze afgelopen maanden in een sneltreinvaart voorbij is gegaan. Iets waar de FYRA een puntje aan kan zuigen. Zoals u wellicht heeft gelezen is ondergetekende begin oktober na een prettig oriënterend gesprek (met toenmalig en scheidend voorzitter Vincent Vermeulen en vice-voorzitter John Keesom), in de ban van DESS geraakt en vrij snel aan u voorgesteld als nieuw bestuurslid. Met als uitgangspunt uiteindelijk voorzitter te worden, nu even een jaar op ad interim basis, dit in verband met mijn huidige werk.
Na de jaarvergadering ben ik begonnen met inventariseren en om alle mensen die s.v. DESS een warm hart toedragen, persoonlijk te ontmoeten en even kort mee te praten. (Welnu, ik kan u verklappen, dat zijn er heel veel!) Bij sommige mensen was dit bij hun thuis, anderen heb ik kunnen spreken na/op een trainingsavond, telefonisch of op een wedstrijddag. In alles proef ik dat men open staat als het over de vereniging gaat en een ieder wil alleen maar het beste voor de club.
Als voorzitter is het vooral de bedoeling dat er veel intern contact is met de andere leden van het bestuur en gelukkig gaat dit tegenwoordig prima via de email. En als het dan toch nog niet helemaal duidelijk is, komt er nog een telefoontje achteraan. Prima! De communicatie binnen de vereniging ligt op een bijzonder hoog peil en dat is alleen maar prettig. Extern, dan moet u denken aan bijvoorbeeld de gemeente (zie bijvoorbeeld het snoeiwerk rondom het hoofdveld) of de media. Hiertussen is er dus ook al het een en ander gecommuniceerd. Al is het stukje welke geplaatst is in het Westfries weekblad een trieste aanleiding, het overlijden van een vader/ grensrechter. Als oud assistent-scheidsrechter raakte mij dit ook persoonlijk en op zondag 9 december kwamen wij bij elkaar om hierover te praten. Helaas was de bestelde film “Kill the Referee” niet op tijd binnen en hebben we het anders moeten oplossen, maar het was verder een ‘geslaagde middag’. Nogmaals dank dat u toch uw zondagmiddag routine daar even voor heeft onderbroken.

We staan op het punt van de winterstop, maar dat houd niet in dat het bestuur op de lauweren gaat rusten. De kerstkaart is dit jaar ontworpen door onze ledenadministrateur Charlotte Admiraal en de zeer actieve penningmeester Afra Appel en haar partner André zijn al bijna klaar met de voorbereidingen voor de nieuwjaar-wedstrijden c.q. nieuwjaarsreceptie. Met een echte primeur, want in 2013 zal voor het eerst ook de damesselectie van de partij zijn en een wedstrijd tegen elkaar spelen. Ik nodig dan ook een ieder hierbij van harte uit om op zondag 6 januari 2013 met ons het glas te heffen en te proosten op het nieuwe jaar.
De vrijwilligers- en sponsoravond is gepland op zaterdag 19 januari 2013. Geef u hier wel voor op, want het is voor de organisatie van groot belang om op tijd te weten of u daarbij aanwezig kunt zijn. Rest mij nog om u allemaal hele fijne feestdagen en een sportief, maar vooral gezond 2013 toe te wensen.
Johnny Jacobs