Van de Voorzitter

Beste leden van DESS,

In deze Van de Voorzitter sta ik als eerste stil bij de Jaarlijkse Algemene Ledenvergadering (JALV) die wij dit jaar eindelijk weer kunnen organiseren. Op donderdag 27 oktober 2022 vindt de JALV plaats vanaf 20.30 uur in de kantine. Op de website treffen jullie alle informatie aan over de JALV. Wij zijn blij dat we hem eindelijk weer kunnen organiseren en verwachten een grote opkomst van leden en belangstellenden.

Daarnaast vraag ik jullie aandacht voor de Dorpsveiling die op 29 oktober 2022 wordt gehouden. Naast een groot deel van de opbrengst die naar sv DESS en ’t Ploetertje gaat, wordt de opbrengst verdeeld over meerdere verenigingen die onze dorpen rijk zijn. En dat is natuurlijk fantastisch. De opbrengst die wij heel goed kunnen gebruiken, wordt besteed aan het opknappen van onze accommodatie. Vooral de kleedkamers en de hal kunnen een opknapbeurt goed gebruiken. We kijken uit naar deze avond. We hopen dat er mooie kavels worden ingebracht, er lekker op wordt geboden en een prachtige opbrengst wordt bereikt. En dat het een gezellige avond wordt, is zeker. We wensen de leden van het Veilingcomité Claus, Sandra, Mireille, Bas en Jeanette en de overige vrijwilligers veel succes met de organisatie. En ontzettend bedankt voor jullie onbetaalbare inzet.

Onze prachtige vereniging is voor een groot deel afhankelijk van de inzet van veel vrijwilligers. Daar zijn wij trots op en heel erg blij mee. Misschien laten wij dat niet vaak genoeg blijken. Vergeet dan in ieder geval niet dat de bestuursleden hun taken ook vrijwillig uitvoeren. Eén keer per jaar zetten wij deze vrijwilligers graag in het zonnetje om hen te bedanken voor hun werk. Helaas heeft corona de afgelopen jaren roet in het eten gegooid en hebben wij de vrijwilligersdag niet kunnen organiseren. Dit seizoen organiseren wij zeker weer een vrijwilligersdag. Ik hou jullie in de Van de Voorzitter hiervan op de hoogte. Deze dag is belangrijk, omdat we niet vaak genoeg kunnen zeggen blij te zijn met onze vrijwilligers en ze willen bedanken voor hun werk.

In de vorige Van de Voorzitter heb ik jullie laten weten dat wij in het bestuur op zoek zijn naar een vervanger voor onze secretaris Vera van Proosdij. We hebben niet veel reacties gehad maar we zijn bezig met de invulling van deze vervanging. Op de JALV hopen wij de vervanger te presenteren.

De oefen- en bekerwedstrijden zijn achter de rug en de competitiewedstrijden zijn gestart. We wensen alle teams succes. In de volgende Van de Voorzitter besteed ik graag aandacht aan de behaalde resultaten van alle teams.

Tot de volgende Van de Voorzitter,

Ruud Wiersma