Van de Voorzitter

Beste leden van DESS,

In deze vreemde, enorm rustige tijd kreeg ik van Jelle van IJperen het verzoek iets te schrijven namens het bestuur voor de nieuwsbrief. Het wordt hoog tijd dat we er weer eentje uitbrengen, aldus Jelle. En hij heeft gelijk. Ondanks de stilte is het goed om wat van ons te laten horen.

Je vraagt je inmiddels af of en hoe de competitie dit seizoen hervat gaat worden. De besmettingen dalen en als de Britse variant Nederland niet in zijn greep krijgt, zou het zo maar eens kunnen zijn dat begin maart de trainingen van de oudere heren en vrouwen kunnen worden hervat. En wie weet kan er een halve competitie worden afgemaakt. We volgen met spanning de ontwikkelingen. Met een welkome onderbreking door Koning Winter is de jeugd onverminderd doorgegaan met trainen en het spelen van onderlinge wedstrijden. En het is al gezegd, het jeugdbestuur, de trainers, coaches maar ook de spelers en speelsters verdienen hiervoor alle lof. Jelle heeft namens het jeugdbestuur al laten weten hiermee door te gaan, zolang de competities niet worden hervat.

Op bestuurlijk vlak is het erg rustig. Vergadert wordt er al een tijdje niet door de strenge coronaregels. Af en toe hebben de bestuursleden via WhatsApp contact met elkaar om belangrijke zaken met elkaar te delen. En ik moet zeggen, die zijn er nauwelijks en dat voelt heel gek. Alsof je tekortschiet als je niets met elkaar te bespreken hebt. Het belangrijkste nieuws dat ik voor jullie heb is dat de huidige hoofdtrainer van de herenselectie, René Kool, zijn contract heeft verlengd. Het bestuur staat hier volledig achter, is er blij mee en eigenlijk hadden we door het spelen van het geringe aantal wedstrijden niets anders verwacht. De resultaten voor de lockdown waren uitstekend en we verwachten dat dit volgend seizoen een succesvol vervolg krijgt. Dus er is geen enkele reden om op zoek te gaan naar een vervanger.

Tot slot, en dat heb ik ook al eerder gezegd, het opknappen van de kantine zit in de laatste fase. Onder leiding van Jan Peter Bos en Cor Vlaar zorgt de groenploeg voor een metamorfose die er zijn mag. Ik hoop dat de kantine snel kan worden heropend, zodat jullie het prachtige eindresultaat zelf kunnen zien. Het schilderwerk is verricht door André Appel en Frank Steltenpool van het gelijknamige schildersbedrijf.

Heb nog even geduld en blijf gezond,

Ruud Wiersma