Van de voorzitter

Beste leden van DESS,

In deze Van de Voorzitter voor de nieuwsbrief wil ik allereerst stil staan bij het onverwachte overlijden van ons oud-lid, Sam Schipper. Op veel te jonge leeftijd is hij uit het leven gerukt. Wat moet dat verschrikkelijk zijn voor het gezin en zijn familie dat al ongelofelijk veel voor de kiezen heeft gekregen. Wij wensen zijn ouders, broer, overige familie, vrienden en collega’s die zonder Sam verder moeten, heel veel sterkte met de verwerking van dit grote verlies. Ik ben me ervan bewust dat al het andere nieuws hierbij in het niet valt en onbelangrijk is. Toch wil ik nog graag nog even een aantal andere zaken met jullie delen.

Het valt niet mee om als club deze corona tijd door te komen. De competities liggen stil, de kantine is dicht en we hebben geen inkomsten. De jeugd blijft trainen en het jeugdbestuur heeft ervoor gezorgd dat ook op zaterdag de afgelopen weken en komende week wordt gevoetbald. En dat verdiend alle lof. Zo blijven onze jeugdleden betrokken bij het voetbal. Voor de oudere jeugd en volwassenen ligt dat anders. De selectietrainers doen er van alles aan om met groepjes van 4 op anderhalve meter te blijven trainen. Zonder het spelen van een partijspel. Zie de spelers en speelsters dan maar eens gemotiveerd te houden. Bij de vrouwen gaat dat goed maar bij de heren is dat lastiger. De vrouwen hebben al enkele trainingen onder leiding van Marco Meilink achter de rug, met controle van BOA’s die geen onrechtmatigheden constateerden. René Kool en John Keesom doen er van alles aan om het bij de heren ook op te zetten. Net op het moment dat het lijkt te gaan lukken, komt de overheid waarschijnlijk met meer beperkende maatregelen, waardoor deze vorm van trainen ook al niet meer mogelijk is. Ik hoop dat iedereen zich houdt aan de maatregelen, zodat het aantal besmettingen en vooral de ziekenhuisopnames snel zullen dalen. En wij weer echt met z’n allen kunnen gaan genieten van het voetbalspelletje. Voor het zover is, zullen we met z’n allen nog behoorlijk wat geduld moeten hebben.

Omdat de kantine op dit moment niet wordt gebruikt, heeft het bestuur besloten om het plafond in de kantine te laten vervangen. Eindelijk zal het probleem met de slechte akoestiek binnenkort verleden tijd zijn. Dit betekent dat de groenploeg onder leiding van Cor Vlaar en Jan Peter Bos druk bezig zijn geweest met het verwijderen van het oude plafond, zodat het nieuwe plafond kan worden geplaatst. Bedankt voor jullie inzet.

Het belangrijkste dat we met z’n allen delen is onze gezondheid. Je hoopt en verwacht altijd maar weer dat alles vanzelf gaat. Maar als zoiets verschrikkelijks als het overlijden van Sam Schipper gebeurt, blijkt maar weer dat we met zijn allen maar een mens zijn van de dag. Voor je het weet, is het voorbij. Dus pluk de dag en geniet van het leven. En blijf gezond!

Ruud Wiersma