Van de voorzitter

Beste Dess-leden,

Vorige maand hebben jullie mijn Van de Voorzitter moeten missen, omdat er weinig tot niets te vertellen viel. Althans, ik ga er van uit dat jullie mijn bijdrage missen. Misschien een verkeerde inschatting en vergis ik mij wel. Of jullie het nu wel of niet kunnen waarderen, hierbij mijn bijdrage voor deze Dorpskrant.

Op voetbalgebied valt er niet veel te melden. De jeugd hoeft amper te voetballen in de maand februari en de heren en dames worden gehinderd door verschillende voorjaarsstormen die sinds dit jaar een naam krijgen. De KNVB verplaatst deze wedstrijden naar eigen inzicht. Voornamelijk bij het eerste herenelftal heeft dit tot hoofpijn gezorgd. Want zeg nou zelf, hoe is het mogelijk dat de KNVB in het Carnavalsweekend van Sijbelbroek een wedstrijd inplant, terwijl Prins Boelloe, zijn adjudant en een in een narrenpak gestoken verdediger normaal gesproken de eer van DESS 1 proberen te verdedigen. Op zondag Carnavalsverplichtingen en voetballen tegen HYS was natuurlijk een onmogelijke opgave. Jullie voorzitter heeft alles in het werk gesteld om deze wedstrijd te verplaatsen. Samen met de wedstrijdsecretaris Roland Bontekoning en de technische staf van DESS 1 is werkelijk alles uit de kast getrokken maar doordat HYS geen medewerking verleende aan het verplaatsen van het duel, kon de KNVB ook niet meewerken. Een nieuwe afgelasting en wederom het veranderen van de tegenstander in het Carnavalsweekend, hebben er toe geleid dat de wedstrijd toch is verplaatst naar een doordeweekse dag. Hulde voor de nieuwe tegenstander DIO uit Haarlem. Hierdoor konden de Prins en zijn kornuiten en de overige spelers zich volledig in het Carnavalsgedruis storten. Ik hoop dat dit is gelukt en de mannen plezier hebben gehad.

Wij wachten in spanning op de overheidssubsidie voor de LED verlichting die wij ruim een half jaar geleden in gebruik hebben genomen. Die subsidie bedraagt 35% van het materiaal. De regel is dat je zelf eerst de financiering verzorgt en vervolgens op basis van de nodige bewijsstukken de subsidieaanvraag indient. Jullie zullen begrijpen dat het om een behoorlijk bedrag gaat. Ons bestuurslid Algemene zaken, Mireille Meilink is hier vanaf het begin ontzettend druk mee. Alle stukken, handtekeningen, verklaringen etc.. zijn verzameld en de aanvraag is ruim op tijd ingediend en toch wachten wij op dit moment nog steeds op het grote bedrag. Het lijkt wel of de overheid er alles aan doet om die subsidie niet uit te hoeven keren, schandalig. Uiteindelijk hebben wij weer alles moeten aanleveren, waarbij half februari werd gemeld dat als de stukken niet voor 16 maart 2020 worden aangeleverd, het dossier zou komen te vervallen. Nou snap ik het helemaal niet meer. De stukken hebben ze al maanden in huis en Mireille is al tijden aan het rappelleren waarom de subsidie nog niet wordt overgemaakt. De laatste keer is haar verteld dat voor zo’n traject enkele maanden wordt uitgetrokken. Ik kan jullie vertellen dat wij een mooi item hebben voor de landelijke pers, als het dossier komt te vervallen en wij de subsidie op onze spreekwoordelijke buik kunnen schrijven. Die subsidie hebben wij keihard nodig om een volgende wens van het wensenlijstje te kunnen aanpakken, het opknappen van de kantine, inclusief het verbeteren van de akoestiek. Wordt vervolgd.

Als we het toch over de overheid hebben, wij hebben het verzoek ingediend bij de Gemeente Medemblik om het parkeerprobleem aan te pakken bij DESS. Wij hebben aangegeven dat er bij de oplossing van dit probleem van de parkeerplaats van de Vang gebruikt gemaakt kan worden. Ook hier in eerste instantie weer geen medewerking, afwijzing etc.. maar met behulp van Tom Beuker lijkt toch de zaak serieus te worden opgepakt. De volgende keer hoop ik jullie hier meer over te vertellen.

Tot slot kan ik jullie met trots melden dat wij bezig zijn met het ontwerpen van een nieuwe website voor de sv DESS. De oude is verouderd, niet gebruiksvriendelijk en moet nodig worden vervangen. Onder leiding van onze hoofdsponsor Sandra de Waart is dit project opgepakt en zijn de wensen in kaart gebracht. Samen met Niek Nijland en Niels Kuip gaat zij aan de slag met het ontwikkelen van een nieuwe website. Wij wensen haar en de mannen heel veel succes en kijken uit naar het resultaat.

Tot de volgende Van de Voorzitter,

Ruud Wiersma