Van de Voorzitter

Beste leden, oud leden, vrijwilligers, sponsors en overige belangstellenden,

Mede namens de andere bestuursleden en onze hoofdsponsor Noctiluca Consulting B.V. heet ik jullie van harte welkom op de nieuwjaarsreceptie 2020 van onze prachtige sportvereniging DESS.
Een traditie die we graag in stand houden. Dat willen we ook graag met de net gespeelde nieuwjaarswedstrijden. We hebben er weer van genoten. André Appel en Jan Peter Bos bedankt voor het organiseren. Ook bedanken we de spelers en speelsters en de scheidsrechters Johnny Jacobs en Maickel de Boer.

Als ik terugkijk naar 2019 kan ik stellen dat het een mooi jaar is geweest. Wij hebben ons 90-jarig jubileum uitbundig gevierd. En in de zomerstop is er door een grote groep vrijwilligers en lokale bedrijven er voor gezorgd dat wij kunnen beschikken over een prachtig door spiksplinternieuwe Ledverlichting verlicht trainingsveld. Wij hebben weer laten zien waar we als kleine verenging groot in zijn. Onze trainers en spelers en speelsters hebben al enkele maanden kunnen genieten van deze prachtige verlichting. Daarnaast hebben we een nieuwe hoofdsponsor gevonden waarmee we vereerd en erg blij zijn. Zoals jullie hebben kunnen zien lopen de teams te voetballen in prachtige tenues. Als voorzitter ben ik harstikke trots op de manier hoe we met z’n allen en dan bedoel ik echt iedereen, onze vereniging draaiende weten te houden.

Op de receptie is het goed om met elkaar, onder het genot van een hapje en een drankje, vooruit te kijken naar het nieuwe jaar en wat dat ons mogelijk zal brengen. Voor ons als Bestuur zullen wij ons hard maken voor het aanpakken van de akoestiek en inrichting van de kantine. Ook nu blijkt dat het een hels kabaal is als we met zijn allen door elkaar heen praten. Het is echt een grote wens om hier wat aan te gaan doen. Wie weet dat wij nog een beroep op jullie doen om een en ander te realiseren. En zo heeft ieder van jullie zijn of haar eigen zorgen en mooie momenten die dit jaar zullen volgen en om naar uit te kijken. De drankjes worden jullie vandaag aangeboden door het Bestuur. Op de bar staat de bus van Dirk Broers waar jullie een vrijwillige bijdrage in kunnen doen om de kosten enigszins dragelijk te houden voor ons. Alvast hartelijk bedankt hiervoor.

Het is gebruikelijk om op deze receptie nieuws te melden over onze trainers, als dat nieuws er is. En het is misschien vreemd, maar dat is er niet. De inkt van het tekenen van het contract voor de rest van dit seizoen door de hoofdtrainer bij de heren, René Kool, is net opgedroogd. In de loop van dit seizoen gaan we kijken of er een vervolg kan worden gegeven aan de succesvolle start. En bij de vrouwenselectie doen Marco en Mireille Meilink het samen met Jan Peter Bos hartstikke goed. Het zou mooi zijn als we de trainers- en coach staf bij de heren en vrouwen snel kunnen uitbreiden met een coach voor DESS 2 bij de heren en DESS 1 bij de vrouwen. Kandidaten? Schroom niet om je aan te melden. Dit is het enige dat mij echt zorgen baart. Bij de vrouwen lost Jan Peter Bos het goed op en bij de heren is een coach voor het tweede elftal een absolute must. Het zou ideaal zijn als deze problemen snel worden opgelost.

Daarnaast zal de vervanging van Afra Appel als kantinebeheerder voor de nodige hoofdpijn gaan zorgen komend jaar. Zij heeft namelijk enkele maanden geleden aangegeven om er na dit seizoen toch echt mee te stoppen. Ik vraag iedereen om ons hierbij te helpen, want gemakkelijk zal het vinden van een opvolger of opvolgers niet zijn.

Tot slot wens ik iedereen vanmiddag veel plezier en wil ik met jullie proosten op 2020. Ik spreek de wens uit dat het een sportief jaar zal worden met vele hoogtepunten voor iedereen, of het nu de jeugd is, de heren – en vrouwenteams of de volleybal. En dat we allemaal gezond blijven of worden en er samen een geweldig jaar van gaan maken.

Proost!