Van de Voorzitter

Beste leden,

Het is alweer enige maanden geleden dat ik u van de verschillende bestuurszaken op de hoogte heb gebracht. Het stilzwijgen t.a.v. deze column had een reden, mijn vader is half april overleden en dat heeft toch meer impact dan je in eerste instantie denkt. Echter, het leven gaat door en ondanks deze lastige periode is er (ook door mij) aan de bestuurstafel weer hard nagedacht over de toekomst van de club.

Er zijn op dat front best wel weer wat zaken te melden, bijvoorbeeld het terugtrekken van een compleet dames elftal en een herenelftal (veteranen) die verder gaat als 7-tal.

Daartegenover staat het oprichten van een s.v. DESS A-junioren zaalvoetbalteam (uniek in de historie van de club), die hun kunsten binnenkort gaan vertonen in sporthal de Bloesem te Wognum, de voorkeur thuishal. Wanneer onze zaal voetballende DESS dames overstappen van vereniging Wognum Nicols/ DVO, is nog niet bekend, maar ik blijf daar altijd optimistisch over.

De overige jeugd krijgt straks wellicht ook wel een boost om te gaan zaalvoetballen, zeker als het kunstgras trap/volleybal veldje op ons terrein is aangelegd. Op vrijdag 12 juni gaan we daar verder over praten met de aannemer.

Niet alleen de jeugdafdeling heeft het zwaar; coaches die nu voetballers bij elkaar moeten schrapen om net aan een elftal te formeren, de veteranen weten er inmiddels alles van. De veteranen van ALC zijn samengegaan met de veteranen van Twisk, misschien wordt dat voor de toekomst voor meerdere dorpen een optie of wellicht wel noodzaak, samenwerking. Op dinsdag 9 juni is er weer een bijeenkomst met de gemeente Medemblik gepland over de toekomst. Ondanks de inzet van een breedschalige clubgerichte denktank, de daaruit ontstane extra vergaderingen (de tijd die wij er dus allemaal ingestoken hebben) is er van “ons plan 1A of optie 4” in de laatste vergaderstukken maar bitter weinig tot niets terug te vinden. Dat beloofd niet veel goeds.

Positiever nieuws dan maar; in de kantine heeft de nieuwe geluidsinstallatie tijdens de uitstekend verlopen voetbalweek zijn vuurdoop gehad. Gezien het feit dat alle prijzen nu ook hoorbaar werden uitgedeeld (GOOOOOEEEEDENAVOND en welkom bij de DESS loterij aldus ‘Gas’Tom Beuker..….), kan er gesproken worden over een prima aanschaf. De 4 hoofdprijzen werden verdeeld onder Martijn v/d Voort (Apple iPad), Ruud Wiersma (Sparta fiets), Bas Bos (2 kaartjes voor de JC schaal) en Niels Kuip (bon voor sportkleding) en de overige prijzen vielen werkelijk overal. Enkhuizen, Hoogwoud, Nibbixwoud, Wognum, Opmeer, Sijbekarspel en Benningbroek, kortom de loten waren werkelijk overal verkocht. Allemaal weer hartelijk dank dat u prijzen beschikbaar heeft gesteld, loten wilde (ver)kopen en alle winnaars veel plezier toegewenst.

Ere lid Evert Oudt doneerde de afgelopen 2 jaar een geldbedrag voor onze DESS jeugd. Dit is besteed aan de opleiding voor docenten/ trainers van de mini’s, F, E en D-jeugd. In de vorm van een instructieboekje en DVD met diverse tools om onze jeugd leuke spelvormen en gerichte trainingen te geven. Ook de beginnende scheidsrechters hebben nu extra ondersteuning in de vorm van een DVD. Namens de afdeling jeugdzaken zeggen wij Evert hartelijk dank!

Op zaterdag 8 augustus is de jaarlijkse klussendag gepland. Houd de website www.svdess.nl in de gaten voor andere belangrijke (klus)dagen in 2015! Want:

• Het zou fijn zijn als het kunstgras volleybal/ voetbalveldje met uw steun aangelegd kan worden om zo de kosten nog meer te drukken. Help mee en meld je alvast aan bij onze contactpersoon Cor Vlaar.
  • De kleedkamers ondergaan aan het eind van dit jaar ook een zeer noodzakelijke opknapbeurt, de RABOBANK West Friesland heeft in elk geval als eerste 2750 euro toegezegd! Wij wachten nu nog op antwoord van het VSB fonds en DEEN supermarkten of we in aanmerking komen voor wat hulp in de vorm van subsidie of de muntenactie. Ook hiervan houden wij u via de website op de hoogte.

Dit is de laatste Odessa voor dit seizoen. Of er volgend seizoen nog een Odessa verschijnt is onbekend, want de omslagen zijn op, het apparatuur heeft zijn beste tijd gehad en er hebben zich geen vrijwilligers gemeld om dit blad elke twee weken te maken/ verzorgen. Jan en Eveline Keeman hartelijk dank voor jullie toewijding en inzet om dit toch weer voor elkaar te krijgen. Op onze website www.svdess.nl zult u daarom voorlopig het verdere nieuws moeten gaan lezen. Ik wens u allen alvast een goede en prettige vakantieperiode toe!

Johnny Jacobs