Van de Voorzitter

Beste leden,

Eerst maar even een update voor degene die gisterenmiddag getuige zijn geweest zijn van de onwel wording van scheidsrechter Wester tijdens de wedstrijd DESS 1 – Jisp 1.

Mevr. Wester heeft mij zojuist (op maandagavond 24-11) persoonlijk opgebeld en wil iedereen ontzettend bedanken voor het snelle reageren op het hartinfarct van haar man. Zonder iemand te kort te doen een extra woord van dank aan ambulance verpleegkundige Mieke voor het bijstaan en overige omstanders die direct 112 hebben gebeld. In de ambulance (op weg naar het AMC) hebben de verpleegkundigen alsnog 2x de AED moeten gebruiken. Dit, in combinatie met een anti stolsel pilletje, heeft erin geresulteerd dat dhr. Wester het AMC heeft gehaald. Daar aangekomen bleek dat het propje (dat is het vermoeden althans) inmiddels zodanig was opgelost, dat men vanochtend vroeg heeft besloten dat dhr. Wester naar het WF Gasthuis overgeplaatst mocht worden. Daar blijft hij voorlopig even onder toezicht, maar het gaat dus al een heel stuk beter met hem. Opgelucht en dankbaar dat het zo goed is afgelopen! Zonder dat ik daarover heb gesproken, maar mocht u de scheidsrechter een beterschapskaart of een beterschapswens willen sturen; hierbij het adres: Reigerlaan 67, 1713SL, Obdam. Emailtje sturen mag natuurlijk ook: miawester@quicknet.nl

Nu terug naar het moment waarop ik u de vorige keer van heb bericht; de bezuinigingen op de sportcomplexen. Op de redelijk bezochte jaarvergadering werd door Tom Beuker uit de doeken gedaan hoe hard dit de vereniging gaat treffen als we niets doen. Maar ook een oplossing in de vorm van een optie of voorstel 4 werd aan de leden bekendgemaakt. Want dat was toch wel de strekking van het verhaal; DESS moet blijven bestaan en kán ook blijven bestaan als een ieder hiervoor zijn schouders eronder zet. Zie hiervoor de notulen in ons clubblad, gemaakt door onze secretaris Marleen Kistemaker. Er zijn, buiten beeld, al heel wat mensen bezig om alle zaken zo goed en soepel mogelijk te laten verlopen (financieel en/of  fysiek) en dit lijkt best vanzelfsprekend, maar is het natuurlijk niet! Op 31 januari 2015 gaan we al deze mensen bedanken op de sponsor en vrijwilligersavond. Alvast een fijne Sinterklaasavond toegewenst en tot de volgende Odessa, waar ik wat verder in zal gaan op de lopende zaken.

Johnny Jacobs

Ambu DESS