De trainingen bij DESS gaan voorlopig door!

De KNVB heeft besloten om al het voetbal in Nederland tot en met 31 maart 2020 af te lassen in verband met het coronavirus, inclusief het amateurvoetbal. Dat betekent dus de komende weken geen competitiewedstrijden voor alle teams van DESS. Tevens adviseert de KNVB alle amateurverenigingen om onder andere geen trainingen te organiseren. Laten wij voorop stellen dat de gezondheid van onze leden boven alles gaat. Maar je moet als Bestuur een besluit nemen. En dat besluit is om ons te houden aan de richtlijnen van het RIVM en deze zullen wij nauwlettend in de gaten houden. Het RIVM adviseert om alle evenementen met meer dan 100 mensen af te gelasten. Omdat de trainingen bij onze kleine dorpsclub door veel minder dan 100 leden worden bezocht, vinden wij het verantwoord om de trainingen op dit moment door te laten gaan.

Wij raden wel iedereen aan, zoals het RIVM ook aangeeft, om het gezonde verstand te gebruiken. Dus leden met neusverkoudheid, hoestklachten, keelpijn of koorts adviseren wij om thuis te blijven en niet naar de trainingen te komen.

Zoals gezegd, wij blijven de ontwikkelingen nauwlettend op de voet volgen. Zodra er verscherpte richtlijnen door het RIVM worden gepubliceerd, dan zullen wij mogelijk terugkomen op ons besluit.

Met vriendelijke groet,

Namens het Bestuur,