Sponsorkliks: steun de club!

Als sponsor steun je je club natuurlijk met liefde, maar als voetballend lid en als enthousiaste toeschouwer ook. En dat doe je niet alleen mentaal en sportief, maar ook financieel, door het kopje koffie, de snack, het drankje en alle andere versnaperingen die je in de kantine koopt. Die kantine-inkomsten loopt de club nu helemaal mis, terwijl de vaste lasten gewoon door blijven lopen. Dat is niet goed voor de clubkas natuurlijk en als we eenmaal weer “open” zijn kunnnen we het verschil niet ‘bijdrinken’. Dat zou ook niet gezond zijn.

Als we met z’n allen DESS zouden willen helpen met het beperken van de financiele schade, kunnen we met de pet rond gaan natuurlijk, of een loterij organiseren, of koekjes aan de deur verkopen of andere fondsenwervende acties. Maar dat kost veel tijd en moeite en vooral vergt het veel organisatie waarvoor je bij elkaar moet komen en dat mag nou juist nu even niet.

Gelukkig is er een manier waarop we allemaal, lid of geen lid, DESS vanuit onze luie stoel kunnen steunen,  terwijl we doen wat we altijd al deden. En wat we nu nog meer doen dan ooit, namelijk online bestellen!

Als DESS zijn we aangesloten op het affiliation programma Sponsorkliks. Dit zorgt ervoor, dat een gedeelte van de commissie die webwinkels betalen voor doorverwijzingen, terecht komt op de rekening van DESS. In de eerste maanden van dit jaar hebben we een proef gedraaid met de Dames Selectie en daarvan hebben we geleerd, dat een bestelling van rond de 25 euro ongeveer 50 eurocent oplevert, schoon op de rekening van DESS.

Reken zelf maar uit, wat er zou gebeuren als alle leden van DESS al hun online bestellingen zouden laten lopen via Sponsorkliks? En al hun ooms en tantes en vaders en moeders? Als elke dag 10 mensen dat zouden doen (een bestelling van 25 euro via Sponsorkliks laten lopen) dan springt er elke dag 5 euro in de kassa. Per week is dat 35 euro, per maand  140. Dat lijkt niet veel, maar stel je dan eens voor als 100 mensen dat elke dag zouden doen! Dan schiet het op!

En is het makkelijk om te doen? Ja, is het antwoord. Je moet er alleen even om denken. Er is ook een App, er zijn extra links om in je bookmarks te zetten en er is een handige nieuwe browser-extensie die je kunt installeren (wanneer je Google Chrome gebruikt). Hiermee wordt het toch weer een stuk moeilijker om SponsorKliks te vergeten bij je volgende online aankoop.
De browser-extensie zorgt er namelijk voor dat bij de meeste winkels de SponsorKliks-link van Sportvereniging DESS automatisch wordt meegegeven wanneer je zo’n webwinkel bezoekt. Je hoeft dus niet eerst naar de SponsorKlikspagina van Sportvereniging DESS te gaan.

Een aantal webwinkels hebben (nog) geen toestemming gegeven om automatisch doorverwezen te worden. Voor deze winkels is het mogelijk om ze te installeren in je bladwijzerbalk.

Ga je in het vervolg via de bladwijzerbalk naar één van deze winkels dan wordt de SponsorKlikslink ook meegegeven. Je kan dus ongeacht op welke website je zit direct via deze knoppen Sportvereniging DESS sponsoren.

Dus: help DESS in deze moeilijke tijden, door te doen wat je nu extra veel doet, namelijk online je spullen bestellen. We zijn allemaal digitaal heel handig, dus het moet echt lukken. Als je toch nog vragen hebt, mag je de hoofdsponsor Sandra de Waart een mailtje sturen via info@noctiluca-consulting.nl. Als je je nummer meegeeft, dan belt ze je en legt ze je alles uit. Daarnaast heeft de Dames Selectie ook al ervaring met Sponsorkliks, dus die kunnen ook vragen beantwoorden.

Op naar een supervolle clubkas!