Samenvatting seizoen DESS Vets

Het seizoen zit erop. Tsja dat schrijf je dan half april terwijl je begin maart je laatste wedstrijd hebt gespeeld en de koppositie slechts 2 punten van ons vandaan lag. En dat met nog 8 wedstrijden te spelen. Een heel droevig einde van een toch wel heel leuk seizoen. Het eerste seizoen van dit team dat in de zomerperiode bij elkaar gescharreld is, waarbij de contracten bij een koud biertje met 40 graden buiten werden getekend, waarbij het leeftijdsverschil tussen de jongste speler en de oudste speler bijna 35 jaar is, waarbij iedereen vooraf een inschatting maakte hoeveel procent van alle wedstrijden hij zou spelen, waarbij Whatsapp het communicatiemiddel is, het team dat na 12 wedstrijden nog steeds geen waterzak heeft, het team dat tot aan de aftrap van de eerste wedstrijd nog geen enkele minuut met elkaar gespeeld had, het team waarbij iedere wedstrijd ontzettend gelachen is, waarbij de trainingen over het algemeen zeer goed bezocht zijn, het team dat pas eind 2019 voor het eerst verloor en het team dat in 12 wedstrijden maar liefst 30 verschillende spelers in het veld heeft gebracht.

Het was een seizoen dat in mineur eindigde met 2 wedstrijden onder zeer slechte omstandigheden waarvan er 1 met ruime cijfers werd gewonnen en de ander in brilstand eindigde ondanks 99 procent balbezit. Maar verder was het een seizoen met echt heel veel hoogtepunten en dan zowel na de wedstrijd als er omheen. Een korte opsomming (let op dit is slechts een greep uit…):

• Het team word gesponsord door een bedrijf dat al 5 jaar niet meer bestaat
  • De sokken in de tas variëren van maat 34 tot 48
  • Aangezien sommige vlekken er niet meer uit gingen besloten we de vlekken er uit te knippen
  • René Aay en zijn ex schoonvader zullen nooit meer goede vrienden worden
  • Jacob zat vlak voor aanvang opgesloten op het toilet
  • Rob Vlaar kan de 100 meter onder de tien seconden lopen met 3 tegenstanders op zijn schouders
  • De laatste tegenstander die Thijs een schouderduw gaf is pas begin april teruggevonden
  • Erik Appel heeft weinig vrienden gemaakt bij de tegenstanders
  • Nico Conijn staat nog steeds aan de Dr de Vriesstraat te wachten met de tas
  • In 12 wedstrijden hebben er 5 keepers gespeeld. Dat is nog eens een selectie
  • In 12 wedstrijden is er 32 keer gescoord, René Aay 10, Vincent V 9, Jelle/Jitse 3
  • enz

We zullen ons tevreden moeten stellen met een derde plaats en dat is echt een prima resultaat voor het debuutjaar. Volgend jaar een nieuw seizoen met hopelijk dezelfde talenten en dezelfde hoeveelheid plezier en hoogtepunten. Er komt in ieder geval 1 speler bij en dat is onze eigen Dirk Jan. Welkom terug!

Probeer allemaal de conditie op pijl te houden en blijf vooral allemaal gezond in deze moeilijke tijd. Hopelijk kunnen we in augustus weer een balletje gaan trappen met elkaar. Dat zou toch mooi zijn.

Bedankt SV DESS, supporters, scheidsrechters, kantinepersoneel, voetbalvrouwen, René Aay, René Smit, Jelle, Vincent Vermeulen, Vincent Vriend, Jan Korver, Kjell, Jacob, Erik, Bas, Arnold, Rob, Jitse, Nico Conijn, Nico Doodeman, Thijs, Marco, Jouke, Matthieu, Fred, Ruud, Patrick, Ramon, André, Jeroen, Reinier, Joost, Ronald, Armand en Harm.