Nieuwjaarstoespraak 2015

Beste aanwezigen, gelukkig nieuwjaar!

Vandaag, zondag 4 januari 2015, heet ik u allen welkom op deze nieuwjaarsreceptie van de sportvereniging Door Eendracht Sterk Sijbekarspel in Benningbroek die het afgelopen jaar zijn 85ste verjaardag vierde.

Voor diegene die vandaag weer voor het eerst richting het DESS terrein kwam….wat is de entree weer lekker opgeknapt. Het fietsenparkeerplaatsje, de parkeerruimtes, alles weer lekker goed te zien…Gemeente Medemblik in ieder geval, bedankt hiervoor!

Vandaag hebben in elk geval weer 2 damesteams en 2 herenteams de kou getrotseerd om ons te vermaken en ik denk wel dat dit gelukt is. Ook dank aan de scheidsrechters, grensrechters en andere vrijwilligers die ook stonden te verkleumen en hieraan hebben willen bijdragen. Toch wil ik alvast een extra bedankje voor de organisators van dit evenement, dat zijn Afra en Andre Appel. Een applaus waard!

Wat brengt het eerste deel van 2015 ons verder;

-Voordat ik daarover wat ga beginnen even een huishoudelijke mededeling; Het drinken is vandaag GRATIS!! Met wel een kleine maar….wij zouden het echt op prijs stellen als u een donatie wilt doen in de daarvoor bestemde POT op de bar !

-De FAIR Play beker van West Friesland is het afgelopen jaar toegekend aan onze herenselectie. (Jammer is dat een week voor die uitreiking dan alweer 3 gele en 1 rode kaart gepakt wordt…..maar goed)

-Het bestuur kan u melden dat onze huidige heren selectie trainer, RUUD WIERSMA wederom heeft besloten om ook het volgende seizoen (dat wordt dan zijn 10e) bij ons te blijven. Graag hiervoor een applaus!

Met dames selectietrainer Nico Huisman wordt nog onderhandeld. Zodra daar meer over bekend is, zullen wij dit direct melden in de Odessa of op de website.

-Blijft het eerste elftal bovenaan meedraaien in de 6e klasse? Dit is namelijk het laatste jaar van de 6e klasse. Volgend jaar worden alle teams herverdeeld over de bestaande 5e klassen en wordt het nog leuker met wat derby’s. Het zou fantastisch zijn om in de boeken te gaan als de laatste kampioen van deze klasse. Jisp is echter hetzelfde van plan, die zijn nog ongeslagen, dus het gaat lastig worden. Een groot compliment voor de trouwe aanhang die niet alleen bij de thuiswedstrijden, maar ook bij de uitwedstrijden er staan voor de support.

– De damesselectie zijn dit jaar in de 4e klasse terecht gekomen. Speelt het ene dames team in deze regio, de ander is ingedeeld in de regio Amsterdam. Zowaar doen beide teams het vooralsnog prima in deze klasse en dat is ook een compliment waard.

-De B-junioren doen ook goed mee in de 3e klasse en staan op dit moment op een derde plaats. Het is trouwens nieuw dat de tweedejaars B’s vanaf dit seizoen een spelregelbewijs moeten halen. Zouden zij die niet halen, dan mogen zij in het nieuwe seizoen niet meer mee voetballen.

– De jongens C junioren hebben het dit jaar lastig in de 3e klasse. Als we de stand halverwege het seizoen mochten omdraaien waren ze nu bijna kampioen. Vanaf dit voorjaar zullen zij het in de 4e klasse weer wat zelfvertrouwen op kunnen pakken.

-Bij de meidenafdeling; Wat kan ik daarover zeggen, zowel de meisjes MC1 en ME1 zijn beide kampioen geworden, fantastisch hoor!! Leuk om te vermelden is dat beide elftallen straks op een ‘heel veld’ gaan spelen. Dit kwam ook naar voren bij de Girls Only avond. Meiden D; naar 2e klasse en meiden C; naar de 1e klasse.

– Van de E en F-jes lees ik de laatste tijd wat minder in de Odessa, maar ik begreep dat zij het enorm naar hun zin hebben. Als straks ook nog een kunstgras trapveldje wordt aangelegd, voorzie ik dat zij daar het meeste gebruik van gaan maken en dat is heel goed voor hun ontwikkeling.

-Op 31 januari 2015 om 20:00uur wordt de vrijwilligers en sponsordag georganiseerd. Mocht u zich daarvoor nog niet hebben aangemeld, dit mag ook zo meteen bij een bestuurslid.

– De stand van zaken t.a.v. de harmonisering van alle 13 voetbalverenigingen is, dat er voorlopig een paar maanden uitstel is verkregen. Dit houdt echter niet in dat het stil ligt. Nog steeds zijn we in constructief gesprek met de gemeente en het zal erop neerkomen dat er voor iedere vereniging afzonderlijk een plan van aanpak gemaakt gaat worden. Binnenkort zullen wij als bestuur weer uitgenodigd worden en zullen de voorstellen weer wat concreter worden. Wij houden u hiervan op de hoogte in de Odessa en website, maar dat het bezuinigen doorgaat is zeker.

-Over de gemeente gesproken; Wij mochten van hen naar de oude voetbalvelden van Asonia om daar de oude betonnen paaltjes uit de grond te scheppen/ halen. Het was bar en bar koud (rond de 6 graden), maar toch zijn dhr’n Kool, Keesom sr. & jr. en Cor Vlaar daar naartoe gereden en hebben behoorlijk wat paaltjes (en stangen) voor onze club veiliggesteld. Ik wil hiervoor een groot applaus!

Als laatste…. wil ik U bedanken! Sommige omdat ze in alle stilte de vereniging een warm hart toedragen en zo helpen, anderen die hier bijna dagelijks aanwezig zijn om ervoor te zorgen dat wij het zo mooi hebben bij deze vereniging.

Men zegt wel eens “als de ene hand de andere wast worden ze beide schoon” en geloof me, dat is iets waar wij sterk in zijn, samen klaarstaan om zo de s.v.DESS levend te houden.

Daarom wil ik afsluiten met een toost op een mooi begin van het jaar 2015….

Op ONZE club en UW gezondheid

PROOST !