Nieuwjaarstoespraak 2013

Beste aanwezigen, gelukkig nieuwjaar!

Vandaag, zondag 6 januari 2013, heet ik u allen welkom op deze nieuwjaarsbijeenkomst van de sportvereniging Door Eendracht Sterk Sijbekarspel in Benningbroek.
~Allereerst zou ik van U een moment van stilte willen vragen, voor alle mensen die bij de s.v. DESS direct of indirect betrokken waren en ons het afgelopen jaar zijn ontvallen…….~
Voor diegene die vandaag weer voor het eerst op het DESS terrein kwam….ja, hier voor ons is nog steeds het hoofdveld van DESS, de firma MUL heeft in opdracht van de gemeente Medemblik er voor gezorgd dat wij nu ook vanaf de A.C. de Graafweg te zien zijn. Dit trekt wellicht in de toekomst nog meer publiek…?! … Gemeente in ieder geval, bedankt hiervoor!

Vandaag hebben in elk geval 6 teams hun uiterste best gedaan om ons te vermaken en ik denk wel dat dit gelukt is. Ook dank aan de scheidsrechters, grensrechters en andere vrijwilligers die hieraan hebben willen bijdragen. Toch wil Afra en Andre Appel even extra bedanken voor het organiseren van dit alles. Applausje waard!

Slecht nieuws
RESPECT, was het sleutelwoord de afgelopen maand, maar is dit niet altijd zo geweest? In mijn voetbaljaren was het respect voor de tegenstander er meestal wel (en ook soms niet) maar de scheidsrechter, dat was een verhaal apart. Daar kwam je zeker niet aan! Helaas weet iedereen nu, dat dit beeld voorgoed is verdwenen, maar als clubbestuur kan je zeker ingrijpen c.q optreden mocht dit ooit voorkomen.
Ik sluit deze alinea af met de volgende nadenker, (want er is mijnsinziens al meer dan genoeg over verteld en geschreven):
” Na het spel, gaan de pion en de koning weer in hetzelfde doosje”…

Beste mensen, er is ook goed nieuws te melden!
Het drinken is vandaag GRATIS!! Met wel een kleine maar….wij zouden het op prijs stellen als u een donatie wilt doen in de daarvoor bestemde POT op de bar !

Luister beste mensen, er is nog meer goed nieuws!
Het bestuur én John Keesom kan u melden dat er een andere trainer gevonden is, die de selectie volgend seizoen gaat begeleiden/coachen. Ik zou hem graag even aan u voor willen stellen, maar ik denk dat een introductie bij de meeste van U wellicht overbodig is;
RUUD WIERSMA!
Ruud allereerst, welkom, fijn dat je vandaag hier wilde zijn, want eigenlijk had je ook verplichtingen bij je huidige vereniging ASV’55, daarom DES (kleine woordspeling) te leuker om je hier te zien.
Binnenkort maken we met jou een afspraak en dan zullen we het contract officieel bezegelen, maar vandaag proosten we zeker ook op jouw komst!

Wat brengt het eerste deel van 2013 ons verder;
-blijft het eerste elftal in deze 5e klasse? Als bestuur hopen we van ganser harte dat dit lukt, al is het alleen maar omdat in deze klasse veel meer streekderby’s zijn.
-wij nemen in mei afscheid van trainer Jaap Beerepoot, die er vorig seizoen toch maar even voor gezorgd heeft dat wij nu deze leuke derby’s hebben.
-de E junioren worden deze maand 2 klassen lager ingedeeld, zodat ook zij weer eens plezier hebben met voetballen, want dat is en blijft het belangrijkste.
-een technische dag voor de selectie, maar ook andere toehoorders/ liefhebbers zijn welkom
-weer een mooie voetbalweek in de maand mei

Als laatste…. wil ik U bedanken! Sommige omdat ze in alle stilte de vereniging een warm hart toedragen en zo helpen, anderen die hier bijna dagelijks aanwezig zijn om ervoor te zorgen dat wij het zo mooi hebben bij deze vereniging. Want dat is zo!
Men zegt wel eens “je ziet de schoonheid van wat je hebt, pas als je het niet meer hebt” en geloof me, wij hebben het hier best voor elkaar bij de s.v. DESS.

Daarom wil ik afsluiten met een toost op een mooi begin van het jaar 2013…. Op ONZE club en UW gezondheid
PROOST !

Johnny Jacobs