Nieuwe coronamaatregelen: Geen competitievoetbal de komende 4 weken

Het kabinet heeft op 13 oktober 2020 nieuwe coronamaatregelen bekend gemaakt met voor het amateurvoetbal behoorlijke consequenties. De belangrijkste nieuwe maatregelen op een rijtje:

• Sporten in teamverband met meer dan 4 spelers waarbij geen 1,5 meter afstand kan worden gehouden is niet toegestaan voor iedereen vanaf 18 jaar. Dit betekent dat de competities door de KNVB zijn stilgelegd. De heren – en vrouwenselectie en de veteranen kunnen de komende 4 weken dus niet trainen en wedstrijden spelen.
  • Voor de jeugd tot 18 jaar zijn de competities ook stilgelegd. Er mag nog wel worden getraind en onderlinge wedstrijden worden gespeeld. Dus voor alle duidelijkheid, de trainingen van de jeugdteams gaan gewoon door.
  • Naast de kantine zijn ook de kleedkamers gesloten. Er kan bij DESS niet worden gedoucht.

De maatregelen zijn 14 oktober 2020 om 22.00 uur ingegaan.

Hoewel deze maatregelen de amateurclubs hard raken, waaronder de sv DESS, hebben we hier als bestuur begrip voor. Als iedereen zich aan de regels houdt, is de kans groot dat we snel weer kunnen genieten van competitievoetbal op ons prachtige complex.

Let goed op elkaar en blijf gezond!