Mededeling van het bestuur

Na de speech van onze Minister-President Mark Rutte op 14 december, zitten we op dit moment met z’n allen in een strenge lockdown. Dat betekent dat de oudere spelers en speelsters voorlopig klaar zijn met hun trainingen. Er waren nog plannen om binnen te gaan spinnen maar die kunnen de koelkast in, want de sportscholen zijn ook op slot gegaan. Wij hebben respect voor de manier hoe de trainers, spelers en speelsters de afgelopen periode hebben geprobeerd om bezig te blijven. Fanatiek en vol passie. Noodgedwongen is het over tot in ieder geval 19 januari 2021.

De jeugd is onder leiding van het jeugdbestuur en trainers en trainsters doorgegaan met de trainingen en onderlinge wedstrijden en andere activiteiten. Zaterdag 19 december 2020 is het de laatste keer en op zaterdag 2 januari 2021 wordt er al weer gestart. Als de teams onder leiding van de trainers en trainsters in de kerstperiode toch willen trainen, dan staan we dat, nee juichen wij dat toe. Zeker in deze tijd dat er zo weinig is te doen, kan het spelen van voetbal een mooie uitlaatklep zijn. Hulde voor de organisatoren, want doe het maar op je vrije zaterdagochtend. Iedereen ontzettend bedankt!

Tot slot staan we stil bij de problemen waar ook bij DESS niet aan ontkomen in deze corona tijd. Want wat een bizar jaar hebben we achter de rug. Het is niet duidelijk of de competities nog worden hervat en wanneer. En wanneer we überhaupt buiten en binnen weer vrij kunnen sporten. Wij wachten het maar af. Wij gaan deze periode absoluut overleven daar zijn wij van overtuigd. Natuurlijk hebben wij ook te maken met financiële problemen. Wij zouden liegen als we dat ontkennen. Daarom willen we de leden vragen om de contributie gewoon te betalen. Op dit moment hebben 50 leden dat nog niet gedaan. Ik roep iedereen op om dat alsnog over te maken. Aan het eind van het seizoen maken wij de balans op. Dan kunnen wij bepalen of de leden gecompenseerd worden. De overheid, gemeente en KNVB steunen de clubs met een vergoeding, minder huur of lagere rekening. Maar hoe dat allemaal uitpakt, is op dit moment niet bekend. Wij beloven jullie dat als er ruimte is, wij die zeker zullen benutten.

Het is vreemd dat we het nieuwe jaar niet zullen starten met nieuwjaarswedstrijden en de traditionele nieuwjaarsreceptie. En dat we de feestdagen heel klein moeten vieren en het nieuwe jaar niet kunnen inluiden met een groots vuurwerk. We moeten het accepteren. Als we ons aan de regels houden, kunnen we wellicht in februari misschien weer meer. En het kan altijd beroerder, want je zal maar getroffen worden door het virus of iemand er door hebben verloren. Ook gaan onze gedachten uit naar iedereen die het afgelopen jaar een dierbare hebben verloren. Wij wensen jullie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Wij wensen jullie ondanks deze moeilijke tijd fijne kerstdagen en een goed begin van het nieuwe jaar. Zorg goed voor elkaar, help elkaar en vergeet de eenzame mensen niet.

Hou vol en blijf gezond!

Namens het bestuur.

Ruud Wiersma