Koninklijke onderscheiding voor Kees Oudt en Marcel Reus postuum geëerd

Op dinsdag 4 oktober 2022 is  onze vrijwilliger Kees Oudt “overvallen” door waarnemend burgemeester Dennis Straat in Dorpshuis de Vang en heeft hij een koninklijke onderscheiding ontvangen. Kees gaat vanaf nu als Lid in de Orde van Oranje-Nassau door het leven. Een eerbetoon die wij van harte hebben ondersteund. Wij zijn trots op Kees en feliciteren hem van harte met deze zeer verdiende  onderscheiding. Zeg je Kees Oudt, dan zeg je in één adem Marcel Reus. Helaas is hij in 2021 overleden. Claus Ursem de voorzitter van zwembad ‘t Ploetertje was de aanjager van deze prachtige actie. Ook Marcel Reus verdient een lintje was zijn mening. En ook dit ondersteunen wij natuurlijk van harte. Omdat iemand die is overleden geen koninklijke onderscheiding kan krijgen, is er gekeken wat er wel voor hem gedaan kan worden. En daar is uitgekomen dat Marcel postuum wordt geëerd door middel van een herinneringsbank, die door de gemeente Medemblik wordt aangeboden. Deze bank is symbolisch op 4 oktober 2022 overhandigd aan Miranda Reus, die hiermee ook werd “overvallen”.

In gezamenlijk overleg is besloten om de bank op het complex van onze prachtige vereniging te plaatsen. Hij krijgt een mooi plekje op het complex. Op zondag 13 november 2022 als DESS 1 en 2 thuis spelen tegen MOC, wordt de herinneringsbank voor Marcel onthuld door Miranda en hun dochters Mireille en Valerie.

Iedereen die hier getuige van wil zijn, is van harte uitgenodigd. De onthulling zal rond 13.15 uur plaatsvinden.

Als trotse voorzitter van onze vereniging ben ik ontzettend blij dat deze twee top vrijwilligers op deze wijze in het zonnetje zijn gezet.

Ruud Wiersma