Jeugdnieuws: Er worden toch nog wedstrijden gespeeld!

Het zag er lang niet naar uit, de laatste afsluitende trainingen waren al gegeven, maar opeens kwam er vrijdag van de minister-president het bericht dat jeugd t/m 18 jaar weer wedstrijden mag gaan spelen tegen andere clubs. De KNVB heeft al een tijdje een toernooivorm tegen clubs uit de buurt klaarliggen, dus alles is klaar om meteen van start te gaan. Zaterdag 5 juni zijn de eerste wedstrijden. Kijk voor het programma ouderwets op de website van DESS voor vertrektijden en rijders. Er wordt elke zaterdag gespeeld in de maand juni. Daarna is het seizoen echt afgelopen.

Er is echter wel een “maar”. Al jaren onderhoudt de gemeente onze velden in de zomerstop. Ondanks dat de velden dit seizoen minder intensief zijn gebruikt dan andere seizoenen, zal er nu ook onderhoud gepleegd moeten worden. Dit houdt in dat per 6 juni er geen gebruik meer kan worden van het A-veld en het B-veld. Als er na 6 juni thuiswedstrijden worden ingepland, zal er contact worden gezocht met de tegenstander om te vragen of de wedstrijd bij hen gespeeld kan worden. Op deze manier kan het gebeuren dat wedstrijden verplaatst worden qua tijd of zelfs op een doordeweekse avond worden ingehaald. In het slechtste geval heeft de tegenstander helemaal geen mogelijkheden om de wedstrijd bij hen te laten spelen en gaat de wedstrijd niet door. We hopen uiteraard dat dit niet of nauwelijks zal gebeuren.

Het is wat omslachtig om op deze manier wedstrijden te gaan spelen, maar het alternatief is dat er overal volop wedstrijden worden gespeeld en de DESS-jeugd niet meedoet. Gezien het fanatisme van de jeugdspelers het hele seizoen wilden we ze dit niet ontnemen. We zien het als een mooie bonus, nadat we er met z’n allen het hele seizoen het beste van hebben gemaakt.

Samenvatting:

– Er worden jeugdwedstrijden gespeeld op zaterdag 5, 12, 19 en 26 juni.

– Alle wedstrijden van 12, 19 en 26 juni worden gespeeld op het terrein van de tegenstander.

– Er zijn geen trainingen meer voor alle jeugdteams.

– Het programma en de rijders zijn te vinden op de website van DESS.

– Bij de wedstrijden is publiek niet toegestaan. Alleen de ouders die zijn aangewezen als rijders mogen bij uitwedstrijden blijven kijken.

– De kleedkamers en douches mogen weer worden gebruikt. Neem dus je handdoek en schone spullen voor na de wedstrijd mee.

Weet je niet meer in welk team je ook alweer zat? Hieronder staat de hele teamindeling voor de maand juni. Staat je naam er niet tussen? Dan hebben wij een foutje gemaakt of je bent (nog) geen lid. Neem even contact op met Jelle van IJperen (06-27598880) en we lossen het samen op.

DESS JO8                                                      DESS JO11

Collin Broers                                                  Jens Ligthart

Quincy Verkaik                                               Tim Bruins

Yuiel Tesfagebriel                                           Job Zuijdam