De jeugd van sv DESS gaat weer trainen vanaf 29 april 2020

In dit nieuwsbericht brengen wij jullie op de hoogte van de besluiten die wij hebben genomen naar aanleiding van de versoepeling van de maatregelen die het kabinet op 21 april 2020 bekend heeft gemaakt. Het belangrijkste besluit is dat de jeugd tot en met 12 jaar weer zonder beperking mag trainen en onderlinge partijtjes mag spelen. Ook bij de sv DESS. En daar zijn wij heel blij mee. Wij hebben de trainers bereid gevonden om de trainingen vanaf 29 april 2020 weer op te pakken. Daar waar de trainer dit niet aandurft, en daar hebben wij alle begrip voor, wordt er gezorgd voor een vervang(st)er. De jeugd van 13 tot en met 18 jaar die in een jeugdelftal voetballen, gaan ook weer het trainingsveld op maar doen dat mits zij wél op 1,5 meter afstand van elkaar blijven. Voor de ouderen of jeugd dat in een volwassen elftal speelt is er geen goed nieuws, omdat deze regels niet worden versoepeld. Dat betekent dat de spelers en speelsters van onze Herenselectie, Veteranen en Vrouwen 1 en 2 vooralsnog niet in groepsverband mogen voetballen. Voor hen blijft de poort dus op slot. Voor alle duidelijkheid zetten wij de nieuwe regels / afspraken op een rij, waarbij wij aantekenen dat wij hier streng op zullen toezien.

• Onze jeugd tot en met 12 jaar gaat weer trainen zonder beperkingen. Competitiewedstrijden worden niet gespeeld, alleen onderlinge wedstrijden.
  • De jeugd van 13 tot en met 18 jaar gaat ook weer trainen maar houden 1,5 meter afstand van elkaar. De trainers gaan oefeningen maken die hier rekening mee houden. Als blijkt dat dit in de praktijk niet werkt, zullen wij mogelijk besluiten om hiermee te stoppen.
  • Ouders kunnen hun kind(eren) naar het voetbalveld brengen met inachtneming van de 1,5 meter regel en begeven zich niet langs het veld / op het complex.
  • Het is niet verplicht om de kind(eren) te laten trainen. Dat is vrijwillig. Laat het in ieder geval aan de trainer(s) weten, als ze thuis blijven. Wij hebben hier begrip voor.
  • De kantine en kleedkamers blijven dicht. er wordt thuis gedoucht.
  • Mocht blijken dat men zich niet houdt aan deze regels / afspraken, dan passen wij die aan.

Laten we hopen dat met de versoepeling van de maatregelen en het feit dat het trainingsveld weer wordt gebruikt, een eerste goede aanzet is richting een normalisering waarbij wij ons voorlopig houden aan de 1,5 meter norm.

Wij wensen alle jeugdspelers heel veel plezier met de hervatting van de trainingen. Wij bedanken Jelle van IJperen en de trainers voor hun inzet.

Namens het bestuur,

Ruud Wiersma, Voorzitter