“Hoe stel ik een training samen?”

Aan alle geïnteresseerden,

De afgelopen seizoenen is het de gewoonte geweest dat de jeugdtrainers en –coaches een aantal keer bij elkaar gaan zitten en elkaar dan op de hoogte brengen van het wel en wee van hun team. Door met elkaar van gedachten te wisselen en voorkomende problemen op tafel te leggen, kwamen we samen vaak tot oplossingen en nieuwe inzichten. Dit soort bijeenkomsten houden we er dan ook zeker in.

We gaan ze echter afwisselen met een ander soort bijeenkomsten, namelijk het soort waarbij er een onderwerp wordt behandeld waar we met z’n allen veel aan kunnen hebben bij het geven van training en/of het coachen tijdens een wedstrijd. Door iemand van binnen de vereniging of  een deskundige van buitenaf gaan we een onderwerp uitgebreid behandelen en daardoor wat dieper in op voetbalzaken.

De eerste bijeenkomst in dit verband wordt gehouden op woensdag 27 maart vanaf 18.15.

Het onderwerp is “Hoe stel ik een training samen?” Patrick Terwijn (hoofdtrainer van DESS) zal ons deze avond vertellen hoe je een training voorbereid, waar je allemaal over na kunt denken, hoe dat er in de praktijk uitziet en wat de conclusies zijn na een gegeven training.

Het programma zal er als volgt uitzien:
18.15                 Inloop (koffie/thee staat klaar)
18.30                 Hoe bereid je een training voor.
19.00                 Praktijk: De voorbereide training wordt door Patrick gegeven aan DESS JO14.
19.30/19.45       Evaluatie: Wat ging er volgens plan, hoe kwam dat, wat zijn de vervolgstappen.
20.15                 Afsluiting

Hoewel dit vooral nuttig is voor trainers, zijn ook de coaches van harte welkom. Ook voor hen is het goed te weten hoe een training wordt gegeven en wat er bij komt kijken.

Ook andere geïnteresseerden zijn van harte welkom. Ik nodig daarom iedereen die deze bijeenkomst bij wil wonen van harte uit op deze avond.

Voor vragen en andere zaken: bel mij gerust.

Groeten van
Jelle van IJperen