Een berichtje van de familie Huisman over Nico

Nico werd de afgelopen week steeds afwisselend in lichte en diepe slaap gehouden en lag aan de beademing. Ze hebben nu een gaatje gemaakt in zijn hals waardoor hij werd beademend en waarmee er slijm wordt afgezogen, omdat er steeds zoveel slijm in papa’s longen zat waardoor de longontsteking steeds aanbleef. Verder had hij koorts, voorhoofdsholteontsteking en bloedvergiftiging. Al met al is/was hij gewoon doodziek……

Maar nu is er wat veranderd in de situatie van Nico. De ontstekingswaarden namen in de loop van de week wat af, omdat hij nu gerichte antibiotica krijgt tegen alle ontstekingen in zijn lichaam. Ook zakte de koorts iets en werd hij soms licht slapend gehouden, waardoor hij vaak zijn ogen opendeed en probeerde te praten, wat helaas niet kon door al die buisjes in zijn hals. Nico is nu weer geheel wakker en kan zelf weer ademen en de koorts en longontsteking zijn afgenomen. Verder kan hij weer praten (soms wat schor), en had hij al even in een rolstoel gezeten. Zijn armen doen het steeds iets meer, de rest van zijn lijf nog nauwelijks. Hijzelf iss afwisselend blij en verward en soms ook boos over wat hem allemaal is overkomen en beseft het allemaal nog amper. Hij heeft ook best wat pijn, waarvoor hij weer wat pijnstilling krijgt.

Verder moeten we nu weer afwachten en hopen dat hij gauw de goede kant op gaat, al is dit voor het moment alvast een mooie stap in de goede richting voor hem.
Hopelijk wordt hem vanaf nu meer ellende bespaard en herstelt hij voldoende om binnenkort aan zijn revalidatie te beginnen……….