Dorpsveiling wederom groot succes !!

Afgelopen zaterdag was het weer zover. De 2-jaarlijkse dorpsveiling vond wederom plaats in Dorpshuis De Vang. De lijst met kavels was ruimschoots van tevoren verspreid en de eerste kopers liepen om 19.30 uur het dorpshuis binnen om de kavels te bekijken.
Om 20.00 uur werd het startschot van de veiling gegeven door Claus Ursem waarna Menno Haakma onder het toeziend oog van de notaris (eerst Gwendolyn en later Aad) de kavels onder de hamer bracht. Zoals gewoonlijk druppelde de zaal langzaam vol en naarmate de tijd verstreek liep de teller steeds verder omhoog. Nadat de kavels van de lijst allemaal verkocht waren, werden er nog een aantal spontane kavels verkocht waardoor de eindstand uiteindelijk ca € 21.300,- was. Uiteraard een fantastische opbrengst waar ‘t Ploetertje en wij als vereniging weer veel mooie dingen van kunnen doen.
Fred Honhoff was degene die met zijn voorspelling het meest in de buurt zat van het totaalbedrag. Hij won hiermee een lekkere prijs.

Deze avond is uiteraard alleen mogelijk als er voldoende kavels worden ingebracht en natuurlijk ook alleen als deze allemaal verkocht worden. Hierbij dank aan iedereen. Verder een speciaal bedankje voor de mensen die de kavels hebben opgehaald, de mensen die een bedrag hebben geschonken, de vrijwilligers die het boekje hebben gedrukt en verspreid, onze notaris, de veilingmeester, de meiden die de prijzen bij de kopers brachten, de medewerkers van De Vang en natuurlijk de toppers van het veilingcomité die de gehele organisatie voor hun rekening hebben genomen. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben maar de boodschap is duidelijk. Iedereen die zijn of haar steentje aan deze fantastische avond heeft bijgedragen, bedankt!

Kopers die hun prijzen nog niet in hun bezit hebben kunnen deze ophalen bij Arjen Slagter.

Nu weer 2 jaar wachten tot de volgende veiling.

Namens het bestuur,

Vincent Vermeulen