DESS MO15 – Ilpendam MO15 TNO

Maar liefst 17 spelers zaten vol verwachting in de kleedkamer. Vandaag zouden we in een echte avondwedstrijd tegen Ilpendam gaan proberen een overwinning te behalen. Alles begon goed, de warming-up ging super fanatiek. Manou echter was zo fanatiek dat ze keihard tegen de paal aan dook. Ze kon helaas niet meedoen aan de wedstrijd. Esmee besloot dat Myrthe dan maar op doel moest. Esmee besloot verder dat Kim in de spits stond en Sanneke rechtsvoor. De rest was zo onder de indruk dat we met slechts 3 spelers aan de wedstrijd begonnen. Myrthe hield gelukkig tot de rust haar doel schoon en Kim en Sanneke scoorden allebei 2x.

In de rust vond het massaal toegestroomde publiek dat er iets moest worden veranderd aan de opstelling. De coach en zijn assistent werden tijdelijk ontslagen. De vader en het broertje van Eva namen het coachen over. Zij besloten de moeders van Alexandra, Jasmijn, Anouk en Fleur in de verdediging te zetten. Dit bleek een gouden greep, want Ilpendam was totaal kansloos in het begin van de 2e helft. Het nadeel was dat Myrthe hierdoor niks te doen kreeg en met onderkoelingsverschijnselen gewisseld moest worden. Zij werd naast Manou in de kleedkamer gelegd om weer bij te komen. Gelukkig gaat het nu weer goed met ze. Isabelle werd de nieuwe keeper. Verrassend genoeg wist zij na een solo over het hele veld zelfs de 5-0 te maken. De moeders achterin namen hun taak nu wat minder serieus, waardoor Ilpendam terug kon komen tot 5-4. Nu moesten we toch echt nog even hard aan het werk. De nieuwe coach besloot alle moeders te wisselen en voor hen in de plaats Femke en Wies samen alle aanvallers van Ilpendam uit te laten schakelen. Het ging erg goed, maar 1x konden ze het niet aan. Gelukkig stond vlagger Maaike goed op te letten. Ze stond precies op de goede plek om te zien dat het géén buitenspel was, maar toch vlagde ze, waardoor het doelpunt werd afgekeurd. Het bleef dus 5-4. Door deze goede actie werd Maaike beloond met een wissel. Mariet nam de vlag over. Bij de volgende aanval was het écht buitenspel, maar op dat zelfde moment lanceerde Monica Geuze een nieuwe vlog. Hierdoor was Mariet natuurlijk helemaal afgeleid en stond het 5-5.

De scheidsrechter kon door wat regen in zijn ogen niet precies zien wat er gebeurde. De nieuwe coach besloot hiervan gebruik te maken door alle 17 spelers tegelijk in de spits te zetten. We moesten tenslotte winnen. Na een goede voorzet van Anouk kopte onze nieuwste aanwinst Nicky de bal in de laatste seconde vol in de kruising. Meteen was de wedstrijd afgelopen en wij hadden dus deze spectaculaire wedstrijd gewonnen met 6-5. Om dit te vieren kregen alle spelers een prachtig boeket bloemen van de moeder van Jet.

Dit bovenstaande had allemaal kunnen gebeuren als tegenstander Ilpendam wél was komen opdagen. Nu stonden wij met 17 spelers en 2 coaches omgekleed op het veld en hoorden we niets van de tegenstander. Misschien dat bovenstaand wedstrijdverslag komende zaterdag wel waarheid wordt…….

Groeten van een zeer teleurgesteld team én begeleiding