Zondag 12 maart DESS VR1 uit tegen RKEDO VR2

Dit is het weekend waarin het half maart ineens ging sneeuwen. Gister waren alle wedstrijden afgelast, maar vandaag zijn alle velden weer begaanbaar. We begonnen de warming-up in de miezer, maar al snel was dit voorbij. Het was achteraf eigenlijk best goed voetbalweer en we sloten de wedstrijd zelfs af met een zonnetje!

In het begin van de wedstrijd lieten we ons meespelen in het spel van de tegenstander. Een valkuil waar we steeds in trappen. Gelukkig had Femke daar geen zin in een schoot ze de bal van links voor in het doel. Ook Esmee probeerde het van ver en de bal viel goed. Femke nogmaals met links voor de 0-3 en toen was het alweer rust.
We gingen sterk de tweede helft in en speelden ons eigen spel. De verdediging bewaarde de rust en speelde zo de bal gecontroleerd naar voren. Na een klutsbal voor het doel kwam de bal op de 16 goed voor Tess te liggen en ze schoot hem er hard in. Één van de redenen waarom ze Player of the Match is geworden. Iris kreeg nog een mooi pass in de loop aangespeeld en schoot de bal langs de keeper. Buitenspel, balen, goal afgekeurd. Onze invalster Maria scoorde vanuit een corner. Daarna kregen Lisa en Esmee beiden nog een vrije trap. Helaas hadden ze wind mee en schoten ze de bal over het doel.

Uiteindelijk een mooie 0-5 om aan onze overwinning toe te voegen. Veel gezellige filmpjes zijn live tijdens de wedstrijden te zien op onze Instagram @dessvr1!

Tot volgende week waar we weer strijden voor vele doelpunten!
Sportieve groetjes van Dess Dames 1