Zaterdag 07 december Dess JO10-1 – VVS JO10-2

Waar we vorige week nog waren gestart met een andere opstelling, was de conclusie dat we deze week beter met de vaste opstelling konden beginnen tegen VVS. Voor de wedstrijd legt Lisa van iedereen een schoen op de grond om de posities nog even duidelijk te maken. Houd het breed, zorg dat Ramon de bal kwijt kan, blijf bewegen en meer van dit soort zinnige teksten. Regelmatig maken we pas in de 2e helft de doelpunten, dus daarom als extra motivatie bij een doelpunt in de eerste helft een traktatie van de coach. 😉

En ja hoor daar stonden de mannen, iedereen bleef aardig op zijn positie staan en ondanks dat er iets te snel 2 doelpunten vielen voor VVS werd er ook al snel gescoord door Sepp. De traktatie was in ieder geval binnen. Tot aan de rust vielen er nog 2 doelpunten voor VVS en was de ruststand dus 1-4.

In de rust hadden de jongens zelf het idee wat er beter moest, speel de bal naar een teamgenoot en niet naar een leeg stuk veld was onder andere de tip. Daarnaast vonden ze het goed gaan en dat was ook zo. We hadden eigenlijk nog gewoon volop kans, de wedstrijd was nog lang. Helaas valt er al snel een doelpunt en staan we met 1-5 achter. Zoveel ouders, opa’s, oma’s die staan te kijken, dit laten we ons niet gebeuren zien we ze denken. Zowaar ontstaat er bevlogenheid om er nog vol voor te gaan en scoort Jens de 2-5. Mika en Dave blokken iedere bal achter, Fynn heeft het middenveld onder controle en Ramon heeft vele weergaloze reddingen!

Time-out, de jongens zijn enthousiast en willen snel weer voetballen. En ja hoor daar gaan ze, Job knalt de volgende goal erin 3-5!

Hier moet nog een punt uit te slepen zijn, vol passie vechten ze voor iedere bal. Ondertussen vragen we aan scheidsrechter Karel hoelang we nog moeten voetballen, nog 8 minuten. Dat valt mee, dit is nog te doen. Na wat schoten tegen de keeper van VVS stijgt de spanning. Naast mij hoor ik de coach van VVS tegen zijn assistent zeggen of de tijd niet al om is, maar nee we mogen gelukkig nog even. En ja hoor, wat iedereen aanvoelt komen gebeurt ook, Sepp knalt de volgende goal er in 4-5! We zijn er bijna… Helaas even later komt het eindsignaal, zo dicht bij een punt waren we al een tijdje niet meer geweest. Al was de wedstrijd iets langer geweest hadden we hem over de streep getrokken, maar het maakt niet uit, wat was het een heerlijke wedstrijd en wat heeft iedereen gestreden en genoten. Op naar volgende week, de laatste wedstrijd voor de welverdiende winterstop.