West Frisia/Dindua MO13 – DESS MO13

Alles gaat eigenlijk heel goed: de verdediging heeft de spitsen van de tegenstander onder controle, het middenveld gaat steeds mee naar voren en mee naar achteren en de spitsen werken zich een slag in de rondte om de bal het doel in te krijgen.

Keeper Tess kreeg in de eerste helft de bal 2x in haar buurt, keeper Femke had mazzel dat het mooi weer was, want die kreeg nog minder te doen na de rust. Laatste man Inge stond het grootste gedeelte van de wedstrijd ruim over de middenlijn te verdedigen en de andere verdedigers (Tara, Sterre, Emma, Tess, Femke) veroverden zo af en toe een bal en speelden die netjes naar de middenvelders.

Op het middenveld was Esmee gevaarlijk met schoten van afstand, zocht Maria steeds mooi de vrije ruimtes op en bediende de spitsen van mooie passjes en werkten Luna, Noelle, Noa en Kaya zich aan de zijkanten in het zweet. Vanaf daar konden zij veel en vaak mee naar voren, wat tot schoten van Kaya en Noelle leidde.

Voorin hadden Julia en Jasmijn het het drukst. De bal was het grootste gedeelte van de wedstrijd in hun buurt, dus ze hadden weinig tijd om uit te rusten.

Het vervelende is dat er ook nog een tegenstander meedoet. Zij waren met z’n allen hard bezig om ons niet te laten scoren en dat deden ze met veel inzet en door allemaal bij elkaar te gaan staan voor hun eigen doel. Zie daar maar eens doorheen te komen……

Julia probeerde het met schoten van dichtbij, Maria door te dribbelen en te schieten, Esmee met schoten van afstand, Inge met een vrije trap, Jasmijn met twee mooie kopballen uit een corner en veel schoten en Kaya en Noelle met harde schoten van ver.

Als je dit verslag tot nu toe leest, denk je waarschijnlijk “met hoeveel heeft DESS gewonnen?” en “wie hebben er allemaal gescoord?”. Dat is dus het enige van deze wedstrijd wat niet lukte. We deden eigenlijk alles goed, behalve scoren. Ondanks dat iedereen de hele wedstrijd ontzettend z’n best deed en we het tot de laatste minuut zijn blijven proberen, hebben we niet gescoord. De tegenstander lukte dat bij die ene keer dat ze op doel schoten wel. Met een grote boog ging de bal over Tess heen en zo stonden we na 10 minuten 1-0 achter. Zelfs de coach van West Frisia/Dindua vond dat wij hadden moeten winnen, maar het lukte dus niet.

We gaan vooral door waar we mee bezig zijn, want als we zo goed spelen, moeten er vanzelf overwinningen komen. De eerste 2 overwinningen zijn al binnen dit seizoen. Als je deze meiden ziet voetballen, zie je dat er nog meer gaan komen.