Wedstrijdverslag Dess Dames 1 – FC Medemblik

Zondag 2 oktober. De dag van onze uitwedstrijd tegen FC Medemblik. Het is mooi weer en na de 6-0 overwinning tegen ALC van de week ervoor zit de sfeer er goed in. Opnieuw hadden we slechts 8 spelers van ons eigen team, waardoor de meiden van Jelle’s MO17 weer moesten bijspringen en we steun kregen van Maria, Femke en Manouk. Amber kon daarnaast invallen als keeper en ook Irene en Marije deden mee. Zo hadden we toch een volledig team. Jelle viel in als coach tijdens Marco’s afwezigheid en had besloten om eerst even onze sterke punten te bespreken in de kleedkamer, zodat we elkaar een beetje beter konden leren kennen – wel handig als je een hele wedstrijd moet samenspelen.

Toen was het tijd voor de wedstrijd. Het was even wennen met elkaar, maar al vrij snel kon Iris na een fout van de verdediging van Medemblik de 0-1 binnentikken. Oftewel, een lekker begin voor ons. We speelden goed over, creëerden genoeg kansen en zelfs doelpunten, maar door enkele dubieuze beslissingen van de scheidsrechter (lees: affluiten vanaf de middenlijn voor buitenspel terwijl de grensrechter niet eens vlagde) werd een volgend doelpunt afgekeurd. Toch wist Irene nog de 0-2 binnen te schieten en gingen we met die stand de rust in.

Na de rust ging Irene op dezelfde voet verder en scoorde nog een keer. Helaas kreeg FC Medemblik vlak daarna een indirecte vrije trap binnen onze 16 meter, waaruit ze vrij makkelijk konden scoren en de stand 1-3 werd. Wij hebben echter nog altijd onze sterspelers; een prachtig schot vanuit de tweede lijn van Esmee zorgde voor ons 4e doelpunt, terwijl enkele kansen van Medemblik goed werden tegengehouden door Amber, die een geweldige wedstrijd keepte. Na het eerste doelpunt van de wedstrijd te hebben gemaakt, schoot Iris vervolgens ook het laatste doelpunt van de wedstrijd binnen waardoor er met een mooie eindstand van 1-5 kon worden afgesloten. Met momenteel 6 punten uit 2 wedstrijden en het hoogste doelsaldo van de poule staan we er goed voor – op naar het kampioenschap 🏆