Wat gebeurt er bij DESS MO15?

Om vrolijk te beginnen: We hebben nieuwe tenues gekregen!

Dankzij De Jong Tree Removal (Pieter de Jong) en bakkerij ’t Broodhuys (bekend van onze rijdende bakker Claudia Appel) zien we er weer prachtig uit. De eerste wedstrijd in dit tenue was meteen een belangrijke. Nummer 3 op de ranglijst Wieringerwaard kwam op bezoek en wij als nummer 2 van de ranglijst konden dus aan de slag. Na een goede wedstrijd stond er een mooie 4-0 stand op het bord, dus er werd besloten dat de nieuwe tenues waren goed gekeurd. Als je er in kan winnen, mogen ze blijven.

Twee weken daarvoor speelden we de bekerwedstrijd tegen KGB. KGB speelt een klasse hoger dan wij, maar dat was op het veld niet te zien. Bij rust stonden we 0-1 achter, maar Jasmijn maakte er na rust 1-1 van. KGB scoorde 1-2 en door goed samen aan te vallen kon Julia vlak voor tijd de 2-2 maken.
Hierna moesten er penalty’s genomen worden om de winnaar aan te wijzen. Hoewel we er op de training goed op hadden geoefend, is de spanning van zo’n moment niet te oefenen. Na 3 missers van onze kant en niet eentje van KGB verloren we alsnog. Wel een goede wedstrijd tegen een goede tegenstander.

In de competitie bleven we maar winnen. Van Winkel (5-0) en Wieringerwaard (4-0) wonnen we makkelijk, maar er was 1 probleem: concurrent Wieringermeer won ook alles, dus we kwamen niet dichterbij. Totdat zij redelijk onverwacht verloren van Grasshoppers en we opeens kans hadden om kampioen te worden. We speelden op de laatste speeldag tegen elkaar……

Met de nodige spanning begonnen we aan de wedstrijd en de eerste 5 minuten was het even aftasten hoe zij speelden en Wieringermeer bekeek even hoe ons team in elkaar zat. Toen kwam er een hoge bal, die zomaar over onze verdediger heen ging en hun spits een vrije doortocht naar ons doel gaf. De spits maakte er meteen 1-0 van. We trapten af, waren nog even versuft de snelle achterstand en diezelfde spits ging er alweer vandoor en maakte 2-0. Weer een minuut later rolde een mislukte voorzet van Wieringermeer ook nog ons doel in en zo stonden we na 5 minuten nog op 0-0 en na 8 minuten op een 3-0 achterstand. Een fikse tegenvaller. De rest van de eerste helft kregen wij wat kansjes en Wieringermeer werd ook niet echt gevaarlijk.
In de rust was de sfeer niet best. De gemiddelde mening was dat het er niet meer in zat voor ons. We hadden echter nog een plan voor de tweede helft. Voorstopper Sterre ging in de spits spelen, samen met de spitsen die we al hadden. Een risico, want we misten nu een verdediger, maar we moesten iets bedenken om veel doelpunten te maken. Het leidde er toe dat Wieringermeer niet echt meer aan aanvallen toe kwam en wij wat meer kansen kregen. Uiteindelijk maakte Julia na een voorzet van Maria vlak voor tijd 3-1, maar het was te laat om nog te kunnen winnen. Wieringermeer is dus kampioen geworden en wij tweede. Op zich een hartstikke goede prestatie, maar dat is niet waar je aan denkt als je in de kleedkamer zit na een verloren kampioenswedstrijd……..

Na de winterstop gaan we van de 3e klasse naar de 2e klasse, dus dat wordt een mooie uitdaging. In diezelfde poule zit ook Kolping Boys, dat voor de winterstop nog 1e klasse speelde. Tijdens de eerste wedstrijd na de winterstop bleek dat verschil niet eens zo heel groot. Na een prima wedstrijd en een mooi doelpunt van Maria verloren we met 3-1. En dat zonder Noa, Manouk Tess en Esmee, die wegens Corona niet mee mochten doen. Ik ben dus vol vertrouwen dat we nog de nodige wedstrijden gaan winnen in deze nieuwe poule.

Jelle