Verslag wedstrijd VR1

Zondag 11 september, het is mooi weer en tijd voor de 2e bekerwedstrijd tegen VVS. Na een onterechte gelijkspel van vorige week in Abbekerk, moesten we nu 3 punten pakken om nog in de race te blijven voor de volgende ronde.
Met een aantal afwezigen ivm blessures, vakantiegangers of afbouwen van een of ander festival, hadden we maar liefst 8 spelers van ons eigen team. Gelukkig werd ons team aangevuld met 5 toppers waaronder Tess en Maria van de M017.
Voor de wedstrijd krijgen we te horen wat de opstelling is en Marco had bedacht dat we vandaag 4-5-1 gaan spelen. Het idee is goed maar de uitvoering wil nog niet altijd lukken bij ons, wat resulteerde in een chaotische start. Toch weet Esmee haar mannetje te passeren en de bal in het doel te schieten. 1-0
In de rust hebben we ons tactiek aangepast en veranderde we de opstelling naar het vertrouwde 4-4-2. Amber kreeg hierbij steun van Maria in de aanval. Het ging nu beter en vvs kreeg niet heel veel kansen maar weten er toch eentje in te schieten. 1-1
Na dit doelpunt probeert VVS een aantal keer via de rechterkant een aanval te creëren, maar ver komen ze niet. Tess (O17) staat goed haar mannetje en laat geen speelster haar passeren.
Het was erg warm en met niet heel veel wissels waren de batterijen een beetje op, we moesten tevreden zijn met 1 punt. Maar daar dacht Maria anders over, die had nog wel wat energie over. In een van de laatste minuten weet ze de keeper eventjes uit te spelen en te scoren. Wat een debuut. Nog een paar minuten de bus parkeren en daar was het fluitsignaal. Eindstand 2-1 winst!