Verslag VZV JO19-1 – Dess JO19-1

Zondag 12 februari stond de uitwedstrijd tegen VZV in ’t Veld op het programma. Een sterke tegenstander die in de vorige competitie eerste was geworden en ook in de huidige competitie gedeeld bovenaan stond. Helaas hadden we wat afmeldingen vanwege vakantie en blessureleed, dus moesten we een beroep doen op de JO15. Gelukkig konden Imme, Finn, Mike en Wess met ons mee, en zo vertrokken we vol goede moed richting ’t Veld.

We begonnen fel aan de wedstrijd en hadden de eerste 10 minuten meteen al een licht overwicht, dat zich uitbetaalde in enkele corners, nog zonder grote kansen. Dat veranderde in de 13e minuut. Nadat we wederom een corner hadden verdiend, ging onze stormram Timo Kan zoals gewoonlijk weer mee naar voren. Al maanden loerde hij op z’n eerste doelpunt van het seizoen en meerdere malen was hij er al dicht bij, totdat vorige week de ban werd gebroken met een doelpunt in de wedstrijd tegen Grashoppers. Ook dit keer stond hij weer klaar om voor gevaar te zorgen en jawel, nadat de corner eerste nog werd afgeslagen, kon de bal in tweede instantie panklaar door Niek op het hoofd van Timo worden gelegd, die de bal onberispelijk binnen knikte! 0-1 voor Dess, met dus alweer een doelpunt van Timo die hiermee de topscorer van ons team is in de huidige competitie! En dat terwijl hij maar een halve wedstrijd kon spelen vanwege een lichte enkel blessure… De rest van de eerste helft bleven we de bovenliggende partij maar konden we de voorsprong niet verder uitbouwen.

Nadat we in de rust een heerlijk kopje thee hadden genuttigd, begonnen we de tweede helft zonder onze topscorer. Of het de reden is, zal iedereen zelf moeten bedenken, maar we kwamen daarna een stuk minder aan voetballen toe. VZV had een tandje bij geschakeld en werd sterker. Iedereen werkte keihard en in de overleving stand wisten we de voorsprong tot het eind van de wedstrijd vol te houden en zo de 3 zwaar verdiende punten mee te nemen naar Benningbroek. Na deze wedstrijd staan we samen met 3 andere teams bovenaan, met alle vier 6 punten uit 3 wedstrijden. Weer een mooie competitie dus waarin de teams goed aan elkaar gewaagd zijn en we iedere wedstrijd alles zullen moeten geven!

Een zeer tevreden en trotse coach….