Van de Voorzitter

Beste Belangstellenden,

In deze eerste Van de Voorzitter van het nieuwe seizoen wil ik allereerst stil staan bij het overlijden van Nico Aaij op 26 juni 2020. Het was geen verrassing maar toch is het gemis groot. Met zijn overlijden verliezen wij een DESS-man in hart en nieren en een belangrijke vrijwilliger uit het verleden. En bovenal een geweldige sociale vent. Want hij heeft veel voor onze club betekend. Hij is jong begonnen als jeugdvoetballer en heeft zelfs tijdens zijn ziekte het laatste jaar nog gevoetbald bij zijn veteranen. Wat zullen we hem missen. En het is vreemd, want het is geen Ineke en Nico of Nico en Ineke meer maar alleen Ineke. Weet dat we er voor je zijn Ineke. Wij wensen jou, Sonja en Kjelt, René en Marleen en hun kinderen en verdere familie en vrienden heel veel sterkte in een toekomst zonder Nico. Voor wie daarin is geïnteresseerd, ik heb een ‘Ín Memoriam’ geschreven die te vinden is op onze website www.svdess.nl.

Op initiatief van de Carnavalsvereniging / Oranjevereniging Sijbelbroek zijn er op 8 augustus 2020 zomerspelen georganiseerd op ons sportcomplex. Mede door de hittegolf viel de belangstelling tegen. Maar degenen die er waren hebben genoten van een prachtige dag. En het bleef nog lang gezellig op het complex. Ik geef de organisatie van deze spelen een dikke pluim, want wat hadden jullie het goed voor elkaar. De samenwerking was perfect en ik zeg volgend jaar doen we het weer. Heel erg bedankt voor het organiseren van dit evenement.

De voorbereiding op het nieuwe seizoen is begonnen en dat valt in corona-tijd niet mee. We hebben de accommodatie corona-proof gemaakt inclusief de kleedkamers. Wat mij dan opvalt is dat dit door veel leden en dorpsgenoten niet echt wordt gewaardeerd. Maar lieve mensen, we kunnen gewoon niet anders. Zeker nu het virus weer aan het oplaaien is. Gelukkig kregen wij wel de complimenten van de spelers, technische staf en supporters van RKEDO. Eén van de eerste oefentegenstanders van DESS 1. Wat hebben jullie het goed voor elkaar is wat we hoorden en die kunnen we mooi in ons zak steken. Het wordt trouwens een geweldige uitdaging om de 1,5 meter te waarborgen. Met de beschikking over 6 kleedkamers waar maar 6 spelers in kunnen omkleden en bijvoorbeeld op 30 augustus 2020 maar liefst 4 thuiswedstrijden, hoef ik niet uit te leggen dat de uitdaging zeer groot is. Binnenkort volg ik een Webinar van de KNVB waarin dit probleem wordt besproken. Ik hoop dat de KNVB met duidelijke richtlijnen komt. Ons terras is 2 keer zo groot gemaakt door de groenploeg of maandagploeg zoals ze ook worden genoemd. Hierdoor kunnen wij ook buiten de coronaregels waarborgen. Heren, ontzettend bedankt.

Ik doe een beroep op iedereen om alsjeblieft respectvol met de coronaregels om te gaan. We hebben de accommodatie niet voor niets aangepast.

Alle teams zijn gestart met de trainingen. De herenselectie als eerste en de damesselectie volgde al vrij snel. De belangstelling bij de heren was enorm groot. Maar wat wil je ook met zoveel nieuwe spelers. De competitie indelingen zijn op het moment dat jullie dit lezen bekend en de eerste bekerwedstrijden worden gespeeld. Ik hoop dat iedereen tevreden is en dat we er met z’n allen een geweldig seizoen van gaan maken. Ondanks de coronatijd. Laten we hopen dat de versoepelingen niet worden teruggedraaid en dat de competities weer worden stil gelegd. Maar daar kunnen we met z’n allen wat aan doen.

Ik wens alle teams heel veel succes!

Tot de volgende Van de Voorzitter. Hou het veilig en blijf gezond!

Ruud Wiersma