Selectie sv DESS

Inmiddels januari 2022 we komen langzaamaan uit de winterstop en Corona beperkingen. We mogen weer en dus gaat ook de selectie weer het veld op.

Donderdag 20 januari was de derde avond dat we weer konden trainen, en eigenlijk werd het een bijzondere avond. Het was prachtig mooi zacht winterweer (na een frisse dag) een prachtig mooi ronde volle maan maar een dieptepunt in het aantal afberichten! Maar liefst 21 spelers gaven vanwege diverse oorzaken afbericht maar DES(s)ondanks stonden we 14 spelers op het trainingsveld. Hadden we dinsdag nog 24 man en zondag bij de eerste training nog 26 man viel dit wel tegen, maar was het niet zo dat we in het verleden met 14 man ook al erg tevreden waren?

Het is fijn om te zien dat het enthousiasme er is en we gemiddeld over het seizoen (38 trainingen) gemiddeld op een bezoek van 22 spelers mogen rekenen. Dinsdag is het keeperstraining met Marco en soms kunnen we vijf keepers noteren Wess van onder 14, Jordy van onder 17, Ronald en Maico van de selectie en de van een blessure terugkomende en strijdende Sjoerd echt leuk om te zien! De resultaten zijn best naar tevredenheid dit seizoen het tweede team ging “de stop” in met een 6-0 overwinning altijd lekker en heeft de vijfde plek in handen terwijl er meer in zit! Het eerste kampte met veel pijntjes en ondanks het karakter tonen en wel willen spelen konden we de eerste periode niet binnen halen bij Zeemacht helaas een 2-1 verlies. Ook het eerste staat op de vijfde plek maar op basis van verliespunten kan de derde plek behaald worden op dit moment. Er zijn slechts acht wedstrijden gespeeld terwijl er zesentwintig op het programma staan waar eventuele promotie wedstrijden niet meegenomen zijn. Of het allemaal nog gaat lukken dit seizoen valt nog te bezien.

Feit is wel dat het plezierig is dat we naast de selectie van 36 man een mooi begeleidingsteam hebben die voor deze mannen klaar staan. Naast ondergetekende is John al jaren de elftalbegeleider van het eerste en verzorgd bijna ook wekelijks een stukje van de training waarin vooral de spieren aan het werk gezet worden. Peter is er ook altijd op het veld en is de coach van het tweede, waar in het ook prachtig is te zien hoe onze jeugdspelers door hem gekneed worden in het seniorenvoetbal. Al met al voelt dit als een luxe maar wel erg nuttig ook André is al jaren bij het team als assistent scheidsrechter en na het wegvallen door blessures van Jan Keeman die het meer dan 25 jaar heeft volgehouden hebben we in Cor Hoogeveen een geweldige partner gevonden voor langs de lijn. Afwisselend met André is Cor langs de lijn te vinden komen wonen in Sijbekarspel wist John hem al snel te vinden en een deal werd snel gevonden. Voor de verzorging van spelers kunnen we nog steeds terugvallen op Sharon en per dit seizoen is Ross van Etten uit Wognum ook lid en speler van de selectie maar ook Ross kan de spelers prima verzorgen indien dat nodig is vanwege zijn vakrichting.

Kortom er zit nog steeds beweging in DESS we zijn leuk bezig en daarom is het mooi te weten dat er vertrouwen is van het bestuur en spelers om ook volgend seizoen met elkaar door te gaan. We rekenen er op dat iedereen zich thuis blijft voelen dat we eindelijk eens kunnen blijven voetballen en ons publiek mogen verwelkomen. Een wens is en blijft dat spelers uit ons dorp en omgeving zich blijven bijsluiten want met een mooie grote groep kun je veel dingen ondernemen en doen. We gaan er alles aan doen om een mooi uithang bord van de club te blijven en we samen met alle DESS teams gaan zorgen voor een aanzuigende kracht dat meer spelers zich bij DESS willen aansluiten.

René Kool

Hoofdtrainer