Purmersteijn MO11 – DESS MO11

Doordat coach Jolanda het hele weekend druk was met carnavalsactiviteiten, mochten Anita en ik vandaag het sterrenteam van de MO11 coachen. Er misten behalve de coach ook een aantal spelers, waardoor Tess, Luna en Maria kwamen invallen. Zo zouden we met 10 spelers richting Purmerend vertrekken, maar bij het vertrek misten we Roos en Rahaf nog. Roos bleek altijd te worden opgehaald, dus die haalden we thuis op en ook bij Rahaf gingen we even langs. Toen ik aanbelde werd de deur opengedaan door Rahaf in een mooie pyjama. Met hulp van broer Omar en haar moeder zat Rahaf met voetbaltas en een goed humeur 5 minuten later in de auto. Zo kwamen we toch met 10 spelers aan in Purmerend waar we na snel omkleden en een korte warming-up aan de wedstrijd begonnen.

Purmersteijn was een gelijkwaardige tegenstander en we moesten hard werken om vandaag een overwinning te behalen. Roos had het op een gegeven moment een beetje koud op doel. Dat is vervelend voor haar, maar wel een goed teken: ze had niet zoveel te doen! Als de bal wel in haar buurt kwam, hield ze die tegen en schoot hem met een harde knal weer naar een medespeler. In de verdediging regelde Julia dat iedereen op z’n plek stond, hield Nienke haar mannetje goed in de gaten en stormde Tess regelmatig met de bal aan haar voet langs de lijn naar voren. Rahaf liep op het middenveld alle tegenstander voor hun voeten. Steeds als zij dachten dat ze even rustig een pass konden geven, rende Rahaf weer op ze af.

In de rust stonden we met 2-1 voor. Luna gaf twee mooie voorzetten en Jaylonique schoot deze ballen netjes langs de keeper. In de tweede helft moesten we dus wel net zo hard werken als de eerste helft, want Purmersteijn was nog niet verslagen. In het eerste deel van de tweede helft hadden we het even moeilijk en kreeg de tegenstander wat kansen, maar uiteindelijk was het Jaylonique die er 3-1 van maakte, na een mooie pass van Maria.

Vanaf dat moment kwamen we weer meer aan aanvallen toe en lieten Leona en Annaroos zien dat ze ook wilden scoren. Iedere aanval gingen ze mee naar voren en speelden ze mooi over met de andere aanvallers. Uit een van deze aanvallen kreeg Maria de bal voor haar voeten en zij twijfelde niet. Met een mooi schot in de hoek kwamen we op 4-1 en zo wonnen we deze wedstrijd.

De penalty’s werden gewonnen door Purmersteijn. Hoewel Roos er veel tegenhield, gingen er toch 3 in. Bij ons scoorde alleen Maria. Na de wedstrijd waren we allemaal erg blij met de overwinning en gingen we met een goed gevoel weer naar huis.

Jelle