Opperdoes MO13 – DESS MO13: 7-2

We zijn lekker bezig met de MO13. We winnen regelmatig, maken doelpunten en krijgen er meestal niet zo heel veel tegen. Het spel wordt ook steeds beter, dus aan alle kanten ziet het er goed uit.

Vandaag waren we echter even vergeten dat we alleen kunnen winnen als we allemaal onze stinkende best doen de hele wedstrijd lang. Tot nu toe was dat elke week helemaal in orde. De zweetdruppels vlogen in het rond en rode hoofden waren volop aanwezig aan het eind van elke wedstrijd. De eerste helft van vandaag waren we het tegenovergestelde aan het doen. In de eerste helft lieten we Opperdoes rustig naar elkaar overschieten, keken we op ons gemak naar onze medespelers die gingen aanvallen, zonder dat we gingen helpen en er was een algemeen gebrek aan energie te zien.

Met de rust stonden we 2-0 achter en besloten we dat er iets moest veranderen. We hadden een aantal invallers mee, die hun taak prima uitvoerden. Door hun aanwezigheid konden we onze eigen spelers op wat andere posities uitproberen. Sterre werd de 2e helft onze nieuwe spits en ze deed dat erg goed. Ze is groot, snel en sterk en bleek ook nog verdedigers uit te kunnen spelen. De inzet was de tweede helft weer zoals het hoort te zijn. Iedereen deed ontzettend z’n best om de achterstand goed te maken en we kregen ook heel wat kansen om te scoren.

Esmee had goed opgelet in de rust. De opdracht was: doelpunten maken! Bij een corner schoot ze de bal met een mooie boog over de keeper heen. Er was een klein probleempje, want de corner was voor de tegenpartij en Esmee had dus de bal per ongeluk in haar eigen doel geschoten. Ze had hierna wel een perfecte reactie, want binnen 2 minuten had ze de bal in het goede doel geschoten. Deze bal ging niet met een boog, maar met een streep de verre hoek in.

Hierna bleven we op de helft van Opperdoes spelen, kregen wat kansen van afstand, Noelle schoot de bal op de lat, maar het was Opperdoes dat weer scoorde. Het stond inmiddels 5-1, waarna Julia haar schoenpunt tegen de bal zette en er 5-2 van maakte. We bleven het proberen, maar de spits van Opperdoes was te goed voor ons vandaag. Ze maakte 5 doelpunten en liet de verdediging keer op keer kansloos achter zich. Ook de keepers (Tess eerste helft, Kaya na rust) konden niets meer doen om haar tegen te houden. Uiteindelijk werd het 7-2 en hadden we de tweede helft dus wel goed gespeeld en alles gedaan wat we konden, maar het bleek niet genoeg te zijn. Gelukkig was het wel weer een gezellige ochtend en krijgen we volgende week weer een nieuwe kans.