Meervogels VR1 – DESS VR1 (29-01-2023)

Om het voetballen na de winterstop weer op te pakken, hadden we een oefenwedstrijd tegen Meervogels, die ons hadden benaderd via Instagram (erg leuk om ons op te volgen, @dessvr1). Een erg leuk idee, maar toch een beetje jammer dat je dan uit moet in Akersloot, 40 minuten rijden. Om het toch nog een beetje aantrekkelijk te maken, werd het plan gemaakt om naderhand met z’n allen te gaan lunchen daar in de buurt. Misschien zou Meervogels na de wedstrijd nog aanschuiven als het een beetje gezellig was.

In de eerste helft speelden we erg goed. Achterin hadden we het goed voor elkaar, waardoor Angelique het een beetje saai en koud vond worden op doel. Ze heeft één keer naar de hoek moeten duiken, maar dat was het wel.

Verder waren we goed aan het overtikken. Vanaf de verdediging werd het middenveld ingespeeld, waarna die de spitsen bedienden. Hier kwam in de eerste helft ook ons eerste doelpunt door. Na een mooie combinatie gaf Alexandra de bal goed op Iris, die hem met haar buitenkant in de rechterhoek schoot. De 0-2 viel door Esmee, die de linkerhoek kon vinden na een assist van Iris en om met een ruime voorsprong de rust in te gaan, schoot Melody vanaf de 16-meterlijn de bal over de keeper heen om de 0-3 te maken.

In de rust moesten we even wachten op de limonade, maar die kwam de coach van de tegenstander gelukkig snel brengen met de tekst: “Ik heb limonade voor jullie, maar dan willen wij een doelpunt”. Dit bedoelden ze wel vrij letterlijk. Vlak voordat de eerste een slok kon nemen, kwam er iemand anders van Meervogels de kleedkamer in om te vragen of het wel echt limonade was. Gelukkig hebben we daar ons eigen proefkonijn voor en nam Marco een slok, om daarmee verrast te worden met de heerlijke smaak van Dreft… Gelukkig gaf de scheidsrechter aan in de tweede helft een kotspauze in te lassen, zodat we in ieder geval aan de tweede helft konden beginnen.

De tweede helft begon vrij rommelig. Dit was Esmee misschien wel te verwijten. Wie bedenkt het ook om met een debiel hupje over de genomen aftrap heen te springen en dat terwijl Margot niet op het spel, maar haar schoenen aan het letten was? Nou, Esmee bedenkt dat dus. Terwijl het hele team in een deuk lag, zette Meervogels meteen goed druk.

De eerste tien minuten van de tweede helft kwamen we moeilijk van eigen helft af. De wind stond diagonaal over het veld heen die we nu hard tegen hadden. Ondanks dat had Angelique nog steeds niet veel te doen en moest ze af en toe een mislukte voorzet onderscheppen.

Bij Merel (die linksachter stond) was er wel veel te doen. De spits die bij haar stond werd vaak diep gestuurd, waardoor ze er steeds achteraan moest. Gelukkig had ze het goed onder controle en werden de aanvallen vanaf die kant snel afgebroken. De spits was hier alleen niet zo blij mee en maakte een sliding op Merel. Merel was pissig en maakte ruzie, waarna ze te horen kreeg: “Ga dan lekker op paardrijden als je niets kan hebben!” Mocht iemand dus nog een idee hebben waar Merel het paardrijden kan oppakken, laat dit dan vooral weten via een DM op ons Instagram account!

In het laatste kwartier van de wedstrijd begonnen we weer het spel te laten zien dat we in de eerste helft hadden. Er werden weer mooie combinaties gemaakt, waarna Iris een diepe bal op Esmee gaf. Esmee kwam oog in oog met de keeper en schoof de bal links de hoek in. Ook de 0-5 viel snel. Iris had weer een mooie pass, waar onze nieuwe aanwinst Laura goed op doorliep. Met een goed geplaatst schot maakte Laura vervolgens haar eerste doelpunt in het tenue van DESS. Hier bleef het niet bij. Niet veel later maakte ze ook de 0-6 en liepen we met een mooie overwinning het veld af.

Meervogels is uiteindelijk niet mee wezen lunchen, maar dat vond ons team (vooral Merel) niet zo heel erg. Het was gezellig en de meest krankzinnige verhalen kwamen over tafel, waardoor we elkaar toch weer beter hebben leren kennen.