LSVV JO11 – DESS JO11

Door de afwezigheid van drie van onze spelers hadden we vandaag de hulp nodig van Daan en Timo uit de JO9. Timo ging op doel, waardoor Tim in de verdediging kon en samen met Rupen en Mika een goed team vormde achterin. Fynn speelde deze week ook weer mee en stond hierbij op het middenveld en Jens, Sepp en Daan hadden de leiding over de aanval. Tijdens de warming-up zagen we de bui al hangen, omdat het begon te spetteren en zelfs even te hagelen, maar gelukkig was dit snel weer over. Voor de coaches ook prettig, omdat er al meteen geroepen werd dat een aantal echt niet gingen spelen als het hagelde.

Toen de wedstrijd begon, werden de coaches door de scheidsrechter vriendelijk verzocht aan de andere kant van het veld te staan, terwijl we daar juist zo lekker stonden met onze rug in de wind. Het bleek later dat deze scheidsrechter niet in het veld stond, maar erbuiten liep en dus de zijlijn nodig had om daar als een grensrechter langs te lopen. Ondanks het feit dat we nu tegen de wind in moesten coachen, kwamen we door Sepp op voorsprong met 0-1. Het werd echter al snel 1-1, maar door een doelpunt van Fynn gingen we met 1-2 de rust in.

Voor de wedstrijd werd ons gemeld dat de kinderen geen limonade kregen, omdat de kantine dicht moest, maar dat de coaches wel koffie en thee kregen. Waar die logica vandaan komt, wisten wij ook niet, dus gelukkig kregen we een ouder zo ver om drinken voor de kinderen te halen, zodat ze in ieder geval iets te drinken hadden.

In de tweede helft hadden we wind tegen, maar dit weerhield Sepp niet om de 1-3 erin te schieten. De tegenstander maakte daarna 2-3, waardoor we langs de lijn toch een beetje zenuwachtig werden, maar doordat Daan goed drukzette, wist hij de bal af te pakken en de 2-4 te maken. Niet lang daarna schoot hij ook nog de 2-5 via een verdediger het doel in, waardoor weer helemaal rustig waren langs de lijn. Na de tegenstander nog een keer te laten scoren, was de eindstand 3-5.

De penalty’s schoten we er ook bijna allemaal in en Timo hield die van de tegenstander er goed uit. We hoorden van de spelers wel nog dat de tegenstander van de scheidsrechter had gehoord dat de wedstrijd was geëindigd in 4-4, terwijl wij toch zeker wisten dat we hadden gewonnen. Na navraag bleek de scheids inderdaad 4-4 te hebben staan en na overleg met de coach van de tegenstander werd bevestigd dat het 3-5 was geworden en dat we hadden gewonnen!

Groeten van een troste coach