Jeugd scheidsrechters

Elk seizoen vragen we 10 tot 12 jeugdleden om de wedstrijden van de jongste jeugd te fluiten.

Vorig seizoen waren we snel klaar, zodat niet iedereen genoeg wedstrijden kon fluiten om er een beetje lekker in te komen. Dit seizoen gaan we daarom even verder met de scheidsrechters van het afgelopen seizoen, geholpen door die van het seizoen daarvoor, voor het leiden van de wedstrijden van de MO11, de JO11 en de JO9.  Met elkaar is het voor iedereen maar een kleine inspanning.

Let dus goed op het programma: als je op de Dess-site kijkt wanneer je moet voetballen, check dan ook of je wellicht ingedeeld staat als scheidsrechter. Kun je niet, ruil dan met een “collega”.

Na de winterstop worden weer nieuwe rekruten opgeleid.

Voor wie JO13 en hoger fluit:

Er is een nieuwe spelregel: bij een doeltrap moesten voorheen alle spelers uit het 16-meter gebied zijn. Vanaf nu hoeven alleen de spelers van de tegenpartij buiten de 16 te staan.

Voor de JO13 betekent dit dat de doeltrap nu ook vanaf de 5-meter lijn wordt genomen en niet meer vanaf de 16-meter lijn.

Hoekschoppen mogen bij JO13 wel nog steeds op 9.15 meter uit de hoek worden genomen.

Iedereen alvast bedankt en veel succes.

Voor vragen/opmerkingen: Anita, tel: 599033.