J017 – J08

11 november 2023

Sint Maarten natuurlijk, maar hieraan voorafgaand was er de altijd spannende wedstrijd tussen Dess J017 en Vrone J017.

Die ochtend hadden we een gezellige brunch in de kantine met onze jongens van de J017. Een fijne groep spelers, stuk voor stuk prettige jongens. Zij vormen met elkaar het vlaggenschip van onze jongens-jeugd en daar mogen we als sv DESS best trots op zijn.

De resultaten van de laatste weken (Spartanen uit 14-0, Vrone thuis 1-2, Medemblik thuis 0-5, Flevo uit 7-1, KSV uit 8-2) laten echter te wensen over, vandaar even overleg met elkaar.

Ze waren deze ochtend met z’n tienen (plus coach Ramon, plus trainer Dave, plus twee bestuursleden) wat al direct een onderdeel van het probleem aan gaf: met 13 spelers zijn er wel eens drie geblesseerden en dan heb je meteen geen elftal meer.

Onderwijl was ons jongste team, de J08, onder leiding van inval-coach Opa-Luuk, de wedstrijd tegen VVW begonnen. Vooraf een hoop lol in de kleedkamer, alles kwam aangekleed het veld op. Ook daar waren drie afberichten, maar met wat heen en weer gebel en hulp van de mini’s was dit snel weer opgelost.

De broodjes van Wilma smaakten de J017 goed en de jongens kwamen met trainer en coach tot de conclusie dat ze graag voetballen en een leuk team hebben, maar dat het geen kwaad kan vaker met z’n allen te komen trainen (waardoor ook minder blessures), niet de moed laten zakken bij achterstand en beter te luisteren naar coach en aanvoerder.

De wedstrijd tegen Vrone: 1-0 voor, 1-1 gelijk, 2-1 winst !!!

Coach Opa-Luuk kon helaas niet voorkomen dat zijn ploegje met 1-10 verloor. De lol in de kleedkamer werd er echter niet minder van en Gitta zorgde voor de wekelijkse chips. Grootste belang nu: Sint Maarten.

Met de J017 afgesproken: zoveel mogelijk komen trainen en als je echt niet kunt: even persoonlijk afbellen.

De J08: die kunnen nog niet zelf afbellen, maar dat hoeft ook niet: trainingsopkomst wekelijks 100%.

Inmiddels zetten de jongens van J017 hun overwinningsreeks door en blijven de mannen van de J08 gewoon verliezen.

De moraal van dit verhaal: winst of verlies, dat is egaal: we zijn trots op jullie allemaal!

Hup DESS!