Hoe lang duurt onderschatting?

Dess JO-12 – Vrone MO-12.    20/11/21

Dit seizoen gaat het op en af, vaak goede combinaties, veel overspelen, maar niet altijd de punten mee naar huis. Desondanks hebben ze veel lol met elkaar en heerst er een goede sfeer, dat is toch waar het om gaat.
Vandaag tegen een volledig meiden elftal, (Vrone MO-12) de jongens hebben er al de hele week zin in. Na een moeizame wedstrijd vorige week tegen Always Forward, moet dit toch een makkelijke wedstrijd worden?
De voorgaande wedstrijden hadden de meiden allemaal verloren, dus het ontbrak aan niets om hier VOL vertrouwen te denken dat het wel even gaat lukken vandaag.

Komend jaar gaan we naar een groot veld, dus we zijn al druk aan het zoeken naar nieuwe spelers. Dit keer doet Ravi voor het eerst mee.
De opstelling hebben we in de kleedkamer doorgenomen. En ja hoor, we gaan beginnen, al snel staat Dess enorm onder druk. Wat voetballen de meiden goed, ze combineren constant en spelen al snel alleen maar op onze helft.. Anita komt al snel koffie bij mij brengen en vraagt of de onderschatting alleen de eerste helft gaat duren. Ik geef aan dat ik hoop dat het wel iets korter duurt…  De enkele keer dat wij uitbreken denken de jongens de klus zelf wel even te klaren zonder over te spelen, waardoor er geen bal het doel in gaat. De volledige eerste helft komen we er niet meer onder uit. Anita staat naast mij wel erg veel bewondering te uitten voor de meiden, waarna ik vraag of ze wel voor dess is. Ze geeft aan ook een meisje te zijn, dus.. tja daar heb ik inderdaad niet van terug. 😁

De eerste wedstrijd van Ravi als verdediger kan hij in ieder geval flink aan de bak en wat doet hij het goed! Helaas krijgen we toch een goal tegen, de bal komt in de kluts en via Mika gaat de bal per ongeluk zijn eigen doel in. Gelukkig is het daarna snel pauze. In de pauze geef ik aan dat wij moeten combineren zoals we altijd doen en gerust iets feller mogen zijn. Vol goede moet beginnen we aan de 2e helft, maar helaas al snel wordt het 0-2 voor de meiden. Deze goal was nodig om de onderschatting te stoppen. Er gaat een knop om en de jongens beginnen te voetballen, eindelijk! De onderschatting duurde dus 40 minuten. Al snel vliegen er 2 goals in van Jens en Sepp. 2-2, het kan nog. De meiden zetten opnieuw druk, waardoor er een bal over Ravi vliegt, maar dat laat Ravi niet gebeuren, hij grijpt in, hands. Penalty tegen. Kan gebeuren Ravi in verder zo’n goede eerste wedstrijd. Gelukkig wordt de penalty over geschoten. Oef, wat komen we goed weg. De jongens voetballen weer verder als vanouds, met goede combinaties, goede slidings en weten er nog 2 in te schieten!! 4-2 overwinning , yes! Op tijd hersteld en de punten in de tas, op naar de volgende wedstrijd tegen SVW JO-12.