Herenselctie Seizoen 2021-2022

Een geweldig geslaagd seizoen, doelstelling wel gehaald.

We wilden meedoen om promotie(een periode halen) met het eerste en met DESS 2 in de top 5 en lang meedoen om de titel.

Wat was het mooi om wekelijks de grote opkomst bij de trainingen te ervaren, een seizoen gemiddelde over 72 trainingen van 22,1 per trainingsavond. Uitschieters waren er met 29 en 30 op één avond tot enkele trainingen met 13 personen. Van de 72 trainingen waren er slechts 14 waar minder dan 20 spelers aanwezig waren. Veel dinsdagen met vijf keepers die indien mogelijk door Marco werden getraind.
De selectie had ideale begeleiding John als wederom teammanager bij eerste en André en Cor als assistent scheidsrechter. Peter als assistent trainer en coach van DESS 2. Marco de indien voor de keepers. Sharon op dinsdag en Ross op donderdag als verzorgers.

Geweldig ook dat jeugdspelers van onder 17 jaar graag ook bij de senioren wilden bijsluiten daar had het tweede ook veel profijt van en soms mochten ook spelers aansluiten bij het eerste. Al met al een goede zaak om leeftijdscategorieën met een hoger team te laten meedraaien goed voor de ontwikkeling en dat is afgelopen seizoen zeker gebleken( Jordi, Wess, Lars, Hugo Geert, Niek en Daniel top mannen!)

De competitie lag enige tijd stil (DESS 1 21 november wedstrijd en 13 februari weer de eerste wedstrijd na de stop)vanwege Corona trainen mochten gelukkig wel doorgaan

Al gezegd goed seizoen 26 wedstrijden en 53 punten behaald door DESS 1 slechts één nacompetitie wedstrijd mogen spelen maar jammerlijk verloren van een betere tegenstander. Helaas waren we Chris, Junior, Kyle en Dian door blessures kwijt geraakt in eerdere wedstrijden gedurende het seizoen en dat was net even teveel om goed partij te kunnen geven en überhaupt kans te maken.

DESS 2 maakte een prima seizoen door, wekelijks voldoende spelers in een prima sfeer verlopen onder de enthousiaste coaching van Peter. Een prima resultaat met een vierde plek!

Opkomst bij de trainingen:

72 trainingen, gemiddeld 22,1 aanwezigen per training

Meeste trainingen bezocht bij de selectie:

Stijn op den Kelder 67
Maarten Hovenier 62
Nick van Diepen 61
Niels Kuip 61

Bij bijna iedere training was er een kruisje te verdienen voor het winnende team, zie hieronder het resultaat

De gewonnen partijtjes:

Stijn op den Kelder 35
Marvin van Veen 32
Dian Bakker 29
Niek Nijland 29

Jaarlijks waren Junior Karel en Ruben Kistemaker ook te vinden bij de hoogste training opkomst en gewonnen partijtjes maar door hun blessures konden ze dit jaar geen rol vervullen maar zeker het vermelden waard hier.

Wedstrijden van DESS 1:

• 37 wedstrijden gespeeld (comp, nacomp,beker,oefen) 19x winst, 6x gelijk en 12x verlies.
  • Alleen captain Niels deed ze allemaal mee mocht 3078 min spelen(meeste van allemaal)
  • 85 doelpunten totaal gemaakt.
  • Pieter miste er 10 van maar had wel de hoogste score met 15 doelpunten.
  • In 4 wedstrijden lukte het ons niet om een doelpunt te maken, en zelf wisten we 7 wedstrijden de NUL gehouden.
  • Mooie overwinningen op WBSV 8-2 maar zeker ook de cruciale uitwedstrijd 0-2 daar met een debuterende Maico die zijn eerste competitie minuten maakte.
  • Ook de 6-0 winst op ZDH was geweldig en de nuttige fel bevochten wedstrijden 4-2 en 2-3 winst tegen Nieuwe Niedorp en Wieringerwaard zijn het vermelden waard.

DESS 2 had in Marvin zijn topscoorder ruim in de 20 was zijn aantal.

Dit was het voor seizoen 2021-2022, we starten weer 28 juli 19:30 uur bij Spartanen alle informatie van de selectie (36 man) en programma volgt spoedig op de app.
8 juli indeling A cat , 29 juli beker, 30 juli bekerwedstrijd 27 aug nummering 3-4 sept start beker en 24-25 start competitie
B cat 1 juli welke teams in welke klasse, 12 aug bekerindeling, 13 aug wedstrijden beker, 26 aug indeling comp en 27 wedstrijdprogramma.
We heten drie nieuwe spelers welkom, Moestafa, Shadi, Dawid, Remco en Menno
Twee personen haken af namelijk Lars Dol traint indien mogelijk wel mee maar Arthur stopt helaas helemaal. Ook Ronald die al die tijd stand-Inn was voor de geblesseerde Sjoerd stopt helaas. Hij zou graag in een veteranenteam spelen maar helaas hebben we die momenteel niet
Daarnaast Harm met zijn grote opkomst gaat bij SEW verder als reserve-lid en af en toe spelen in de veteranen.

Als laatste dank aan Sharon die al die jaren de verzorging van de selectie heeft gedaan, maar nu met hun derde kind in aantocht en het bouwen van een nieuwe woning haar handen vrij wil houden. Sharon bedankt! Ross gaat volgend jaar door als verzorger.

Iedereen fijne vakantie, dank voor het geslaagde seizoen!
Mede namens allen om en nabij de selectie.

Groet René trainer sv DESS