DESS VR2 – VVS VR1

Vandaag was het tijd voor onze eerste wedstrijd van het seizoen. We speelden voor de beker tegen Dames 1 van VVS. Ondanks dat we altijd voor de winst gaan, waren we extra gemotiveerd om deze wedstrijd te winnen. Onze coaches Marco en Mireille waren namelijk een aantal seizoenen terug de coach bij de dames van VVS, dus om de eer hoog te houden moest er gewonnen worden. Dit zou echter niet makkelijk worden, aangezien VVS een klasse hoger speelt dan wij, maar we hielden de moed erin.

Toen de wedstrijd begon merkten we dat VVS er veel druk op zette en vanuit het middenveld de bal vaak over onze verdediging heen slingerde. Dit leidde dan ook tot een aantal kansen voor VVS die onze spiksplinternieuwe keeper Cynthia er gelukkig goed uit hield. We begonnen steeds beter te spelen en gingen uiteindelijk met een 2-0 voorsprong de rust in door de doelpunten van Amber en Iris.

In de tweede helft hadden we wind tegen, waardoor we de bal moeilijk naar voren kregen en VVS veel op onze helft speelde. VVS scoorde daardoor al snel de 2-1 en 2-2. Gelukkig wisten we ons spel te hervatten, waardoor Amber haar tweede doelpunt van de wedstrijd scoorde en Anouk van een afstand de bal vlak onder de lat door het doel in schoot. Dit zorgde voor een eindstand van 4-2, we hadden gewonnen!

Op naar de volgende overwinning, ik heb er zin in!

Groeten van de laatste man.