Dess Vets – Grashoppers Vets

Zondag 26 januari stond de thuiswedstrijd tegen onze buren uit Hoogwoud op de agenda. Wederom prachtig weer om te voetballen. Wat dat betreft is het niet erg om zondag vroeg op te staan. Minstens de helft van de spelersgroep wist tot voor kort niet eens dat het op zondag voor 11 uur licht was namelijk. Grasshoppers is de enige ploeg die ons tot op heden heeft weten te verslaan dus we wisten dat het een pittige pot zou worden. Dat onze gasten het serieus aanpakten bleek wel want ze kwamen met 43 spelers voor zover ik goed geteld had. Volgens mij moesten alle seniorenteams de shirts inleveren om iedereen van een shirt te kunnen voorzien. Ook Dess nam het serieus en aangezien we vorige keer direct onder druk werden gezet waren we dit keer van meet af aan scherp.

Vanaf het startsignaal bleek dat Grasshoppers de boel voetballend goed voor elkaar had echter DESS had dat ook dus tot kansen kwam het niet echter ook niet voor DESS. Toch was er na een kwartier ineens gescoord door Grasshoppers. Een lage voorzet werd door de spits van de gasten stijf de kruising in gejaagd. Onhoudbaar voor onze Jouke. Zijn eerste tegengoal van het seizoen. (in de rust gaf hij echter aan hem makkelijk te kunnen hebben als hij eerst een paar ballen in zijn handen had gekregen). DESS raakte niet in paniek en voerde de druk op de tegenstanders op waar uiteindelijk Vincent van kon profiteren. Een kopbal van Bas raakte de lat en de rebound werd binnen gelopen.

De tweede helft nam Grashoppers langzaam de regie over en na een lange bal scoorde de tegenstander middels een lop over Jouke. Uiteindelijk werd het nog 3-1 zonder dat DESS nog het doel wist te vinden. Het resultaat was dus de tweede nederlaag van het seizoen. Echter er is nog niets gespeeld want het verschil met de nummer 1 is slechts 2 verliespunten. Het is een spannende competitie waarin meerdere teams kans maken op de titel. Mocht u dus op zondag ook ontdekken dat het voor 11 uur al licht is, kom dan gerust een keer kijken. Voetbal van een zeer hoog niveau en voetbalhumor van een nog hoger niveau.

Dan nog even aandacht voor de mooiste actie van de wedstrijd en deze kwam op naam van Lex Appel van Grasshoppers. Lex brak zijn enkel op 2 plaatsen de vorige wedstrijd tegen DESS. René Aay is toen zo vriendelijk geweest om hem de dag na de wedstrijd een fruitmand te bezorgen en beterschap te wensen. Lex gaf aan dat dit hem heel goed heeft gedaan en dat het hem raakte dat de tegenstander dit voor hem deed. Complimenten voor onze René. Om ons te bedanken stond er een grote kan bier klaar en een mooi woordje van Lex. Dit geeft aan hoe de sfeer is ook al gaat het er op het veld gerust weleens stevig aan toe. Na afloop zijn er geen verschillen en staat sportiviteit op de eerste plaats.

Verder nog wat te melden? Jazeker:

• Parket Floors in Hoorn gaat voortaan op zondag om 13.00 uur open
  • Na de erotische foto’s van Bas heeft Jenny besloten een tandem aan te schaffen waardoor ze voortaan naar zijn achterwerk kan kijken
  • René Aay heeft tegenwoordig haar (op zijn hoofd)
  • Kim bedankt dat Fred mee mocht doen. Hij had echt een schop gekregen. Mocht hij heel mank thuis zijn gekomen dan onze excuses.
  • Voor 12 uur smaakt bier ook prima.

2 Februari spelen we niet maar op 9 februari pakken we de draad weer op uit tegen WSW in Wijdenes.