DESS MO17 pakt eerste prijs van dit seizoen

Dit seizoen bestaat het team uit dezelfde 15 meiden als vorig seizoen. Verschil is wel dat we geen MO15 meer zijn, maar MO17.

Na 3 trainingen stond het eerste toernooi bij VVS in Spanbroek op ons te wachten. Zoals ieder jaar is het een goed geregeld toernooi en het was nog mooi weer ook. Vorig seizoen speelden we hier ook en stonden we aan het eind van het toernooi laatste in de poule: 0 punten, 0 doelpunten gemaakt. Dat moest natuurlijk beter.

De eerste wedstrijd tegen VVS begon meteen goed. Maria schoot via een tegenstander de 1-0 binnen en Manouk knalde de bal het doel in na een mooie dieptepass. 2-0 gewonnen, dus het was nu al beter dan vorig seizoen.

De volgende wedstrijd was tegen Kolping Boys. Zij gaan dit seizoen 1e klasse spelen, wij 2e klasse, dus dat kon wel eens een zwaar potje worden. Kolping Boys was inderdaad beter dan wij, maar door goed met z’n allen verdedigen en goed keeperswerk van Noëlle scoorden ze maar 1x. Aan de andere kant had Maria aan één kans genoeg, dus speelden we 1-1.

Voor de laatste wedstrijd tegen Schagen United was bekend dat we bij een gelijkspel of overwinning eerste zouden worden. Bij verlies zou Schagen dat zijn. Ook Schagen speelt in de 1e klasse, dus we gingen er vol voor. Na een wedstrijd die eerlijk gezegd niet heel goed voetbal, maar wel een hele goede inzet liet zien, bleef het 0-0 en wonnen wij dus het toernooi. Een mooie en knappe prestatie.

Bij de prijsuitreiking stond er een hele tafel vol met bekers klaar. Alle teams werden van jong naar oud in een snel tempo naar voren geroepen om de goede beker in ontvangst te nemen. Toen wij als laatste aan de beurt waren, stonden er geen bekers meer op tafel. Terwijl er hier en daar wat lichte teleurstelling te zien was bij wat spelers, werden we evengoed naar voren geroepen. Aanvoerder Inge ging erheen en kwam terug met een A4-tje. Er stonden 15 bonnetjes op voor een gratis hamburger, die we meteen mochten gaan halen en opeten in de tent bij de kantine. Een prijs die je makkelijker kan delen dan een beker, dus een hartstikke goed idee van VVS.