DESS MO17

Ook dit seizoen gaat deze vrolijke groep meiden er weer een mooi seizoen van proberen te maken. De eerste resultaten zijn in ieder geval goed. Op een snikhete zaterdag werd de eerste wedstrijd met 5-0 gewonnen van FC Medemblik.

Dit had nog meer kunnen zijn, maar toen halverwege de tweede helft de tweede speler van FC Medemblik letterlijk flauw viel van de hitte wilde de coach van FC Medemblik graag stoppen met de wedstrijd. Hoewel alle DESS-spelers eigenlijk nog wel door konden en wilden, zijn we toch maar gestopt. Het stond op dat moment al 4-0 voor ons. Tara was ervan overtuigd dat wij er in de resterende tijd nog zeker een paar extra gemaakt zouden hebben. We mochten van de coach van de tegenstander een extra doelpuntje bij de stand optellen. Zo wonnen we met 5-0 door doelpunten van Julia (2x), Maria, Femke en een kadootje. Tara probeerde er nog 10-0 van te maken, maar dat ging FC Medemblik iets te ver.

De week erna mochten we al om 9.30 aantreden bij MOC. Na een slap begin (nog niet wakker misschien?) stonden we 1-0 achter, maar gelukkig maakten we dat in de rest van de wedstrijd goed en wonnen we door doelpunten van Maria (2x), Jasmijn, Julia, Esmee, Chloe en Lianne met 1-7.

“Chloe en Lianne?”, hoor ik u denken. Dit zijn inderdaad nieuwe namen en we zijn er erg blij mee. Afgelopen seizoenen speelden ze vaak tegen ons met hun oude club Spartanen. Ze passen prima tussen de rest van de meiden en voegen ook nog voetbalkwaliteiten toe.

Na de eerste 2 overwinningen gingen we afgelopen zaterdag op bezoek bij Always Forward MO17-3. De ene week moet je al om 9.30 spelen, deze week speelden we om 17.00 uur. Ook dat is niet echt ideaal, maar braaf verschenen we op de goede tijd op het veld in Hoorn. We begonnen ietsje later, want de wedstrijd van hun MO17-1 was nog niet af en ze wilden graag de keeper uit dat team gebruiken. Het is allemaal legaal, maar toch komt het onsportief over. We snapten al snel waarom ze deze keeper wilden hebben, want ze hield veel ballen tegen. Uiteindelijk was een inzet van Jasmijn teveel voor deze keeper en kregen we een penalty die Inge er spat zuiver inlegde. Bij rust stond het dus 0-2 voor ons. Domper op de wedstrijd was de blessure van Chloe, die na een trap van een tegenstander verkeerd neerkwam en “iets hoorde kraken” in haar knie. Dat beloofde weinig goeds en voor deze wedstrijd was ze in ieder geval klaar. We hopen dat de schade meevalt.

Na 3 wedstrijden staan we dus op 9 punten, hebben we 14x gescoord en pas 1 doelpunt tegen.  Een goed begin en wie weet waar het toe leidt. In deze eerste poule spelen we 6 wedstrijden, dus we zijn op de helft.