DESS MO15 sinds de vorige nieuwsbrief

Na de bekerwedstrijden begon de competitie. De eerste wedstrijd was meteen een pittige. Na een lange reis naar Schoorl (zonder de zieke coach, maar met Barry en René als vervangers) stond Duinrand S op ons te wachten. Volgens de coaches moest er keihard gewerkt worden en was het aan het doorzetten en de topinzet te danken dat er uiteindelijk met 2-0 (Maria 2x) werd gewonnen. Een lekker begin.

De week erna hadden we het wat makkelijker. Tegen BOL wonnen we met 7-0. De tegenstander was over het algemeen wat jonger dan wij en daardoor kwamen we veel aan aanvallen toe. Maria (2x), Julia (2x), Jasmijn, Esmee en een eigen doelpunt van BOL zorgden voor de doelpunten.

Weer een week later gingen we naar Obdam voor de wedstrijd tegen Victoria O. In de eerste helft kregen we 3 doelpunten tegen. Dat gebeurt ons eigenlijk nooit. Een beetje gemakzucht, wat weinig concentratie en goed afronden van Victoria zorgden hiervoor. Maria en Jasmijn maakten ook een doelpunt, dus bij de rust stonden we 3-2 achter. De tweede helft deed iedereen alles om meer doelpunten te maken, maar wat we ook deden, de bal ging er niet in. Victoria O scoorde ook niet meer, waardoor we verloren.

Verliezen zijn we niet gewend. Dat klinkt wat arrogant, maar in dit geval zit er een reden bij. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat we sinds 19 september 2020 niet meer verloren hadden. Dat was op deze dag 385 dagen geleden. Dat is dus meer dan een jaar! In die periode hebben we 12 wedstrijden gespeeld (11x gewonnen, 1x gelijk) waarin we niet verloren. Aan die mooie serie was nu een eind gekomen, maar gelukkig mochten we de week erna revanche nemen.

Nu moesten we namelijk tegen koploper LSVV. LSVV had wat grote, sterke snelle spelers meegenomen en één van hen scoorde na een kwartiertje de 0-1. Gelukkig hebben wij Julia. Ze heeft de kwaliteit om voor het doel altijd op de goede plek te staan en dan de bal binnen te schieten. Het lijkt heel simpel om dat laatste tikje van een aanval te geven, maar het blijkt behoorlijk moeilijk om altijd op het goede moment op de goede plek te staan. Na een klutssituatie voor het doel kreeg Jasmijn de bal voor het doel en daar stond Julia, die de 1-1 maakte. 10 minuten later gaf Maria een mooie voorzet en wie stond er weer op de goede plek? Julia dus: 2-1.

In de rust maakten we wat afspraken over wat we moesten gaan doen en wisselden we van keeper. Noëlle kon niet meer verder door een blauwe vinger en Tara nam de keeperhandschoenen over.

Inge, Tess, Sterre, Femke, Noëlle en Emma zorgden ervoor dat hun spitsen geen kansen meer kregen. Noa, Esmee, Kaya en Luna werkten zich een slag in de rondte op het middenveld en voorin zorgden Maria, Jasmijn, Manouk en Julia voor gevaar. Maria maakte 2 doelpunten na mooie passes van Jasmijn en Esmee.

Vanaf de zijkant was het geweldig om te zien met wat voor inzet er gestreden werd om de overwinning binnen te halen. LSVV raakte langzaam het geloof in een goede afloop kwijt en ondanks wat flinke beuken die ze nog uitdeelden, lieten we ons niet van de wijs brengen. De overwinning was terecht, LSVV is nu geen koploper meer en wij zijn een stukje gestegen op de ranglijst.

Volgende week gaan we bij Grasshoppers op zoek naar de volgende overwinning, maar eerst woensdag het Dirk Broers 4:4 toernooi!