De competitiestart van DESS MO17:

Na de toernooiwinst bij VVS (en de bijbehorende hamburgers!) begonnen we nu aan de echte wedstrijden. De eerste was in Zwaag tegen Westfriezen. Een leuke, gelijkopgaande wedstrijd eindigde in een 3-1 overwinning voor ons. Noelle keepte erg goed, maar verkeek zich 1x op een hoge bal, waardoor we op achterstand kwamen. Na een mooie corner van Inge, stond Noa op de goeie plek om de 1-1 binnen te tikken. Nog voor de rust stuurde Inge Jasmijn diep en die maakte deze kans erg mooi af. Via de onderkant van de lat ging de bal hard het doel in.

Na de rust werd Westfriezen langzaamaan ietsje sterker en dat het zo heet was (en nog extra heet door het kunstgras) hielp ook niet erg. Door goed samen verdedigen en veel schoten te blokken kwam Westfriezen niet tot echte grote kansen. Mochten ze wel een kans hebben, stond Noelle er nog en die hield de 2e helft alles tegen. Maria zorgde ervoor dat het iets minder spannend werd, door na een lange actie de bal over de keeper het doel in te schieten: 3-1 voor ons en de overwinning was binnen. We moesten er hard voor werken, maar dat maakt een overwinning extra lekker.

De week erna kwam Always Forward op bezoek. Tijdens de waring-up kwamen een aantal meiden verbaasd naar me toe: “Dat meisje met die haarband speelde vorige week ook tegen ons”, zeiden ze. Dat klopte inderdaad, maar volgens de coach van Always Forward was ze net deze week overgestapt naar hun team. Er zat maar 1 ding op: nog een keer van haar winnen.

Na de wedstrijd bleek dat deze speler niet zo’n gelukkig keuze had gemaakt. Waar Westfriezen ons een moeilijke wedstrijd bezorgde, hadden we tegen Always Forward een makkie. Bij rust stond het 3-0 en viel dat zelfs een beetje tegen, maar aan het eind van de wedstrijd waren we helemaal los gegaan en stond er een grote uitslag: 11-0! Misschien toch maar weer terug naar Westfriezen……?

De doelpunten waren netjes verdeeld. Maria, Jasmijn, Inge, Esmee en Julia maakten er allemaal 2 en de andere goal was de eerste ooit van Femke.

Na deze makkelijke wedstrijd kregen we weer een echte wedstrijd. KGB kenden we nog van vorig seizoen en dat waren spannende wedstrijden. Na een snelle 3-0 achterstand kwamen we in de laatste 3 minuten voor rust via Manouk en Maria terug tot 3-2. Meteen na rust kregen we de 4-2 tegen, maar Manouk maakte haar 2e van vandaag voor 4-3. Helaas bleef het hierbij. AnnaRoos en Julia van de MO15 vielen in en deden dat hartstikke goed.

Opvallend: Tijdens de wedstrijd liepen de koeien van het Koeienhuis langs het veld (we speelden op het B-veld). Een koe had dorst en ging wat drinken uit de sloot. Niks aan de hand zou je zeggen, maar er was paniek op de bank van KGB. “Die koe is gevallen! Hij komt niet meer overeind! Misschien is ie wel dood, echt zielig!” Ik kon ze gerust stellen: de koe was alleen maar aan het drinken. Achter mij hoorde ik een van onze wissels zeggen: “Die komen zeker niet uit een dorp, die weten niet hoe een koe er in het echt uitziet (zucht)……” Het verschil tussen dorp en stad…

Volgende week op naar Andijk en daar proberen de goeie start een vervolg te geven.