Blokkers 35+ – DESS 35+

Onder een prachtige blauwe hemel met de rijp op de velden mochten we op 1 december aantreden op het kunstgras van Blokkers. Een goed bespeelbaar kunstgrasveld met kurkkorrels in plaats van versnipperde autobanden.

Met 14 spelers in de kleedkamer bood Nico zich aan als grensrechter en begonnen Erik en Vincent op de bank als wissels.

De wedstrijd begon weer zoals alle andere weken. Het was weer zoeken naar organisatie met name bij het verdedigen. Blokkers had de zaak wel op de rit en kwam er enkele keren gevaarlijk doorheen. Gelukkig was Ronald vandaag bereid om het doel te verdedigen en dit deed hij uitstekend. Ook DESS werd langzaam aan gevaarlijker en een aantal doelpogingen volgde echter het vizier stond niet op scherp. Na een half uur kwamen de wissels het veld in en niet lang daarna kon Vincent een voorzet van Fred (ook bedankt voor het invallen dusss) afronden.

Na de rust verliet Matthieu het veld om zijn plek aan Jelle af te staan. Super dat er weer bent Matthieu!! DESS zette Blokkers meteen onder druk en al snel werd de bal op de stip gelegd door de uitstekende scheidsrechter. Op zulke momenten komt de grootste koele kikker van DESS naar voren om de bal onberispelijk in de hoek te schieten. Ook dit keer was Jelle weer foutloos. De 3-0 werd gemaakt door René Smit die de bal beheerst over de uitkomende keeper schoot in de lange hoek. Inmiddels was uw verslaggever al op weg naar de kleedkamer met een klaplong en 17 gebroken ribben dus de andere doelpunten heeft hij van horen zeggen. De 4-0 werd gemaakt door onze topscorer René Aay. Er schot op doel kaatste terug en vervolgens nam hij de bal in 1 keer op zijn pantoffel om met een grote krul vlak onder de lat in de goal te verdwijnen. Doelpunt van de week! De buit was binnen en uiteindelijk wist Blokkers de bal ook nog 2 keer in het net te werken. Einduitslag 2-4 voor DESS. Na de wedstrijd bleek dat de koploper gelijk had gespeeld dus het gat met de nummer 1 is nog maar 1 verliespunt. Komende zondag staat de kraker tegen St George op het programma de huidige koploper!

Bijzonderheden:

• De supporters van Rob Vlaar lagen na 5 minuten al gevouwen op de bank ;-)
  • Dus Fred deed ook mee
  • De vlekken in de tenues worden steeds groter
  • We hebben inmiddels al 2 ballen voor de warming up
  • Zonder waterzak gaat er niemand liggen

Namens DESS 35+ is er een mail gestuurd naar Blokkers om hen een compliment te maken voor de sportieve wedstrijd, de vriendelijke ontvangst en de uitstekende scheidsrechter.